اختصاص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی - هنری آسیب دیده از کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اختصاص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی - هنری استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به کارکنان مؤسسات فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون‌های اختصاص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی- هنری آسیب دیده از کروناآگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی - هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آنان تعطیل شده و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال۹۸ دارند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

او افزود: این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir نام نویسی اولیه را انجام دهند و علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند تا مهلت ۳۰روزه آنان به پایان نرسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند مانند بیمه شدگان صندوق هنر، مشمول این طرح نیستند.

نبی زاده همچنین از ادامه تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی - هنری استان و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری خبر داد و گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باید تمامی توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت و با در خانه ماندن به قطع این زنجیره کمک کرد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: بیمه ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.