استاندار مرکزی:

با مشارکت و همکاری مردم کرونا در استان مرکزی کنترل شده است

استاندار مرکزی گفت: با مشارکت و همکاری مردم کرونا در استان مرکزی کنترل شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: با مشارکت و همکاری مردم کرونا در استان مرکزی کنترل شده است.

با مشارکت و همکاری مردم کرونا در استان مرکزی کنترل شده است

آقازاده با قدردانی از صدا و سیما و رسانه‌ها، گرو‌های مردمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: اقدامات خودجوش مردمی در انسداد مسیر‌ها و حضور پلیس در محور‌های استانی، جلوه‌های بی بدیل، از مشارکت بالا، نشان از شعور دینی و انقلابی مردم در کنار مسئولین بود.

او با اشاره به وضعیت تعطیلی اصناف در استان مرکزی گفت: اصنافی که در محیط‌های سر بسته نباشند از روز شنبه شانزدهم دیماه فعالیت‌های اقتصادی خود را آغاز خواهند کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: این اصناف شامل صنف قطعات یدکی، ظروف فروش یکبار مصرف، مصالح ساختمانی، چاپخانه ها، آهن فروشان، خشکشویی ها، تعمیرات لوازم خانگی و ابزار یراق، با رعایت ضوابط بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هستند.

او با اشاره به اینکه شرایط موجود کشور و ادامه تعطیلات موجب خستگی مردم شده است و ازسویی کشور نیاز به فعالیت اقتصادی واحد‌های تولیدی و اصناف دارد ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اصناف گروه دوم در اختیار استان هاست و می‌شود با رعایت اصول بهداشتی، با شیب ملایم فعالیت آن‌ها آغاز شود.

از سر گیری فعالیت تدریجی اصناف و بنگاه‌های اقتصادی 

آقازاده به از سر گیری فعالیت تدریجی اصناف و بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و در ادامه گفت: هرگونه اقدام غیرکارشناسی قطعا زحمات و تلاش‌هایی که برای پیشگیری صورت گرفته است را به هدر خواهد داد.

او تصریح کرد: تا ده روز آینده وضعیت بازگشایی اصناف با شیب ملایم و به طور هماهنگ در کشور، تعیین تکلیف می‌شود و در کنار این فعالیت باید برای هوشیاری مردم نسبت به ادامه‌ی خطر شیوع بیماری کرونا از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اطلاع رسانی گردد.

استاندار مرکزی به تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از صنایع در روز‌های کرونایی به ویژه بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید در شهرستان‌ها آمار‌های مربوط به بیکاری کارگران در حوزه تولیدی را جمع آوری کنند تا سهم استان از این میزان اعتبار تخصیص یافته به تناسب جمعیت بالای کارگری جذب شود.

مصوبات جلسه ستاد پدافند زیستی استان مرکزی

او در خصوص مصوبات جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: واحد‌های تولیدی از روز شنبه براساس پروتکل‌های بهداشتی با رعایت کامل ایمنی فعالیت اقتصادی خود را آغاز خواهند کرد.


آقازاده اظهار کرد: همه دستگاه‌ها اجرایی، مکلفند حداکثر با یک سوم و کمتر از این میزان از کارکنان خود فعالیت کنند و نیروی انتظامی، ارتش و سپاه در قالب ۲۶ گلوگاه ورودی شهر‌های استان را کنترل و همچنان با نظارت فرمانداران نسبت به ضد عفونی کردن اقدام می‌نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.