کرونا در کمین سالمندان

سالمندان دارای بیماری زمینه ای مثل دیابت،مشکلات قلبی و عروقی،آسم،بیماری مزمن ریه و استفاده از داروهای شیمی درمانی در معرض خطر بیشتری هستند.

کرونا در کمین سالمندانفاطمه ترکمان متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه سالمندان کم توان باید در برابر بیماری کرونا بیشتر مراقب باشند گفت: اقدامات پیشگیرانه در سالمندان براساس زمان مداخله به سه سطح تقسیم می‌شود.

اودر ادامه بیان کرد: پیشگری اولیه، مثل ورزش، تغذیه مناسب و مراقبت‌های بهداشتی مانع حضور عوامل خطر ساز است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به سطح دوم این اقدامات پیشگیرانه، گفت: باشناسایی عوامل خطر غربالگری و تشخیص و درمان زود هنگام بیماری‌ها عوامل خطر را سریع تشخیص داده و برای آن اقدامات مناسب و خاص انجام می‌گیرد.

ترکمان با بیان اینکه بسیاری از سالمندان دارای یک بیماری مزمن هستند، گفت: در این سطح پیشگری هدف حفظ عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی سالمند تا بیشترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب است.

او  با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات ومیوه‌های تازه باید در وعده غذایی سالمندان گنجانده شود افزود:آب هویج، آب توت فرنگی، آب کیووی، بخاطر ویتامین c بالای که دارد مانع از بروز بیماری کرونا ویروس کوید ۱۹ در سالمندان می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه تاکید کرد:مصرف کافی مایعات حداقل ۶تا_۸لیوان در روز، انجام برنامه‌های ورزشی منظم به ویژه پیاده روی تاثیر به سزای در روند کنترل بیماری کرونا ویروس دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.