گرامی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش تولید به خودی خود محقق نمی‌شود/ تولید، نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: جهش تولید زمانی امکان دارد که اعتماد مردم به حاکمیت و دولت افزایش پیدا کند.

جهش تولید به خودی خود محقق نمی‌شود/تولید نیازمند سرمایه گذاری خارجی استاسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نام‌گذاری امسال  به جهش تولید، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری نسبت به مسائل اقتصادی حساس هستند و آن را گره گشای  مشکلات کشور می‌دانند.

او ادامه داد: این اهمیت دادن به شعار‌های اقتصادی بیشتر در زمینه تولید ملی، مصرف کالای ایرانی و امسال هم جهش تولید نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری نسبت به این قضیه اهتمام ویژه‌ای دارند و می‌خواهند که کلیه سیاست‌های کشور هم در همین راستا قرار بگیرد.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما امروز در شرایطی تحریم و شیوع ویروس کرونا به سر می بریم، اما رفاه و آسایش جامعه از مرز‌های اقتصاد خواهد گذشت، یعنی اگر اقتصاد بتواند منطق خود را در سیاست تحمیل کند، قطعا می‌توانیم به شاخص‌های اقتصادی نزدیک شویم.

گرامی مقدم ادامه داد: اتخاذ شعار امسال به نام جهش تولید الزماتی دارد و کشور به خودی خود نمی‌تواند به آرمان‌های اقتصادی دست پیدا کند، این ملزومات در حوزه اقتصاد نیازمند زمینه سازی و زیر ساخت هاست و صرفا با شعار نمی‌توان آن‌ها را تامین کرد، گرچه شعار می‌تواند ما را به کاستی‌ها و نواقص خود متوجه سازد ، ولی به خودی خود نخواهد توانست  کشور را به جهش تولید و بالا رفتن نرخ رشد اقتصادی برساند؛ لذا دست یافتن به این آرمان‌های اقتصادی باید بسیاری از لوازم دیگر خود را هم فراهم کند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: جهش تولید دستاورد های مهمی به همراه دارد، مثلا با افزایش تولید نرخ اشتغال  هم افزایش پیدا می کند و افراد بیشتری سرکار می روند، همچنین با افزایش تولید شدت رقابت افزایش پیدا می‌کند و باعث کاهش قیمت‌ها یا کنترل قیمت‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه در اثر افزایش تولید، نظام بانک‎‌داری کشور امکان بیشتری برای ارائه خدمات و تاسیسات پیدا خواهد کرد، گفت: توسعه تولید باعث صادرات خواهد شد و پول ملی را تقویت خواهد کرد، این چند ویژگی که در اقتصاد به عنوان متغیر‌های وابسته به تولید هستند مهم‌ترین عامل جهش اقتصادی خواهند بود، اما به خودی خود ایجاد نمی‌شوند.

گرامی مقدم تاکید کرد: جهش تولید و تولید نیازمند سرمایه گذاری خارجی است، یعنی در دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم هیچ کشوری وجود ندارد که بدون سرمایه گذاری خارجی به توسعه یافتگی برسد، همچنین دلیل تولید،  دانش فنی و داشتن روابط مستحکم با کشور‌هایی است  که مشکلات امنیتی برای ما ایجاد نمی‌کنند و می توان با آن ها ارتباط برقرار و از امکانات شان استفاده کرد.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: اعتماد و امنیت سرمایه گذاران بسیار مهم است تا سرمایه‌های خود را به خارج نفرستند یا در خدمت واسطه گری قرار ندهند. مواردی که ذکر شد  الزاماتی است که باید ایجاد شود تا شاهد جهش تولید باشیم و همه این‌ها زمانی امکان دارد که اعتماد مردم به حاکمیت، دولت و نهاد‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند و زمانی این اعتماد شکل می گیرد که مردم صداقت را از مسئولان خود دریافت کرده  و پشتوانه همکاری با ارکان مختلف حاکمیت باشند.


بیشتر بخوانید:جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار