بیشترین‌ نشانه بیماران کرونایی در آلمان چه بود؟

همچون بسیاری از کشورهای جهان، ویروس کرونا به آلمان هم وارد شده و شمار زیادی از مردم این کشور را مبتلا کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در سراسر جهان منتشر شده و به ندرت کشوری یافت می‌شود که ورود این ویروس را تجربه نکرده باشد؛ در حال حاضر شمار زیادی از کشور‌های جهان درگیر این ویروس هستند و با بسیج تمام نیرو‌ها و امکانات در تلاشند هر چه زودتر به مرحله مهار و کنترل بیماری برسند.

همانطور که بار‌ها گفته شده علائم شایع این بیماری شامل سرفه، تب، عطسه و درد در ناحیه قفسه سینه است که در برخی موارد حس بویایی و چشایی را هم تحت تاثیر قرار داده است و باز در برخی کشور‌ها شدت بروز علائم متفاوت است؛ مثلا در کشوری مانند آلمان بر اساس اطلاعات موسسه پژوهشی رابرت کخ که از ۴۴ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تا پایان ماه مارس در این کشور جمع‌آوری شده؛ ۵۳ درصد سرفه، ۴۱ درصد تب، ۲۳ درصد آبریزش بینی و تنها ۲ درصد از بیماران دچار سینه‌پهلو یا التهاب ریه شده‌اند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۵۳۱۸۳ نفر افزایش یافت


طبق این تحقیق شمار زیادی از بیماران همچنان علائمی خفیف داشته یا اصلا بدون علائم بودند در حالی که همچنان قابلیت انتقال بیماری را به دیگران داشته‌اند؛ موسسه رابرت کخ همچنان تاکید کرده که مطمئن‌ترین روش شناسایی بیماری آزمایش است. اینفوگرافی زیر مربوط به این بررسی است؛ 

آلمان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار