اشرف غنی: عبدالله زعامت روند صلح را بر عهده بگیرد و برای تعیین اعضای کابینه فهرست دهد

اشرف غنی در دیدار با هیات میانجی مجلس افغانستان، مدیریت روند صلح را به عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی خود پیشنهاد کرد.

 

اشرف غنی: عبدالله زعامت پروسه صلح را بر عهده بگیرد و برای تعیین اعضای کابینه فهرست دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نمایندگان مجلس افغانستان با هدف میانجیگری میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله، با طرفین دیدار و گفتگو کردند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با این نمایندگان بار دیگر طرح تقسیم قدرت با عبدالله را رد کرد.

اشرف غنی پیشنهاد کرد که عبدالله عبدالله مدیریت و زعامت پروسه صلح را برعهده بگیرد و همه همکارانش در تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» برای تعیین اعضای کابینه به او فهرست بدهند.

وی افزود: یک شورای عالی صلح ایجاد شود و داکتر عبدالله عبدالله ریاست آن را با اختیارات یک معاون رئیس جمهور بر عهده داشته باشد.

وی از اعضای مجلس نمایندگان خواست که با عبدالله عبدالله در مورد پیشنهاد مدیریت و زعامت پروسه صلح به نتیجه برسند.

اشرف غنی بیان داشت: چنانچه پیش از این نیز وعده تشکیل کابینه ای فراگیر و تامین مشارکت عادلانه مردم را داده بودم، کابینه ای تشکیل می‌دهم که همه مردم خود را در آن ببینند.

وی همچنین با اشاره به گسترش ویروس کرونا تاکید کرد: این بحران تنها بحران پزشکی نیست و ۱۰ سال زمان می‌برد تا نظام اقتصادی جهان خود را دوباره بازسازی کند.

اشرف غنی ضمن بیان اینکه ویروس کرونا همه فرضیه‌های حکومتداری و اقتصادی را دگرگون کرده است تاکید کرد: مدیریت بحران ویروس کرونا با حکومت دو سره امکان ندارد و باید تصمیم های یکپارچه تیمی، صریح و فراگیر برای مدیریت آن گرفته شود.

گفتنی است که کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی را پیروز انتخابات اعلام کرده بود، اما عبدالله اعلام کرد که این نتیجه تقلبی است که و وی دولت خود را تشکیل خواهد داد.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله حدود یک ماه پیش به طور جداگانه مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.