در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهدای خون بیش از ۳۰۴ هزار شهروند تهرانی در سال ۹۸

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: بیش از ۳۰۴ هزار نفر از شهروندان تهرانی در سال گذشته موفق به اهدای خون شدند.

محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون اظهار کرد: در شرایط فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا میزان مراجعه به انتقال خون استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و این مسئله می‌تواند تامین نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی را در آینده دچار مشکل کند.

او ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۳۷۸۸۵۸ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۰۴ هزار و ۷۲۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

مهدی زاده تاکید کرد: از میان اهدا کنندگان خون تعداد ۲۹۲ هزار و ۴۲۴ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۲۹۹ نفر زن هستند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران، گفت: میزان ذخایر خونی نسبت به روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا به دلیل افزایش میزان مراجعه بهتر شده، اما هنوز نیازمند مشارکت بیشتر مردم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون هستیم.


بیشتر بخوانید: مردم در روزهای کرونایی اهدای خون را فراموش نکنند/ کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود


او با اشاره به میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در تعطیلات عید نوروز، بیان کرد: در تعطیلات عید نوروز تعداد ۷ هزار و ۵۲۲ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه و ۶ هزار و ۹۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده در پایان افزود: شبکه خون رسانی ملی نیاز استان‌ها به خون و فرآورده‌های خونی را برطرف می‌کند و خوشبختانه خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی،  بیماران و افراد مبتلا به عارضه‌های تالاسمی و هموفیلی تا به امروز در سطح استان تهران تامین شده است و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار