باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سرگردانی کنکوری‌ها میان تصمیم‌های متغیر؛ راهکار جبران چیست؟

روز‌های کرونایی اوضاع داوطلبان کنکور و دانش آموزان را برای شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور بلاتکلیف کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلی اجباری مدارس و دانشگاه‌ها بعد از شیوع کرونا و ادامه دار بودن این روند تا مدت نامعلوم بلاتکلیفی را برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور به دنبال دارد هرچند که این بلاتکلیفی منحصر به محصلان نیست و کل کشور و حتی دنیا را در بر گرفته است، اما آنچه در این میان به شدت باید مورد توجه قرار گیرد نوع مواجهه با این شرایط است تا کمترین آسیبی برای دینفعان داشته باشد.

در اوضاع و احوالی که شاید بتوان شرایط دانشجویان را بهتر توصیف کرد که حداقل تعیین تکلیف پایان ترم برایشان مشخص است، دانش آموزان هیچ برنامه‌ای درباره امتحان نهایی و کنکور ندارند و حالا اظهار نظر‌های متعددی و گا‌ها نگران کننده‌ای برای دانش آموزان و داوطلبان کمتری مطرح می‌شود که در ادامه چند و چون ماجرا را بررسی می‌کنیم.

سرگردانی کنکوری‌ها میان تصمیم‌های متغیر؛  راهکار جبران چیست؟

بلاتکلیفی تقویم آموزشی و سرگردانی کنکوری ها!

بعد از چند مدت بلاتکلیفی و نگرانی که داوطلبان کنکوری در پی سرگردانی تاریخ برگزاری کنکور داشتند، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش گفت که تعویق زمان برگزاری کنکور مسئله‌ای نیست که بتوان الان برای آن تصمیم گیری کرد و اگر تقویم آموزشی آموزش و پرورش عوض شود زمان برگزاری کنکور سراسری هم به تبع آن تغییراتی دارد، اما با توحه به این شرایط هنوز تصمیم برای تغییر تقویم آموزشی از سوی آموزش و پرورش مطرح نشده است تا ستاد کرونا در این مورد تصمیم گیری کند و آموزش و پرورشی‌ها هم مدتی است از بررسی سناریو‌های مختلف برای تغییر تقویم آموزشی سخن می‌گویند، اما هنوز اعلام رسمی نشده است.

بر همین اساس هامون سبطی کارشناس حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: تقویم آموزشی عرفی در میان دانش آموزان کنکوری( پیش دانشگاهی و سال دوازدهم) در سه دهه اخیر اینگونه بوده که یاددهی - یادگیری درس های سال آخر به همراه دوره جدی تر و عمیق تر درس های سال های قبل، از نیمه دوم تیر ماه هر سال آغاز می شده است و در اواخر اسفند عملا درس مدارس به پایان می رسید و در فروردین ماه کلاس هایی برای رفع عقب ماندگی های موردی یا دوره و رفع اشکال ادامه می یافت و از پایان فروردین عملا در مدارس - چه دولتی و چه غیردولتی - آموزش خاصی اتفاق نمی افتاده است و بچه ها رها گذاشته می شدند.

او ادامه داد: بنابراین با تعطیلی مدارس در نیمه های اسفند سال گذشته، به شکل میانگین ۲۰ درصد مباحث کتابهای سال دوازدهم باقی مانده و در مدارس آموزش داده نشده است، البته چیدمان درس ها در کتابهای درسی به شکلی است که معمولا فصول پایانی سبک تر هستند و آموزش های صوتی و تصویری در صدا و سیما تا حدی این ۲۰ درصد بازمانده را پوشش داده و می دهد اما خلاصه ماجرا این است که در سال دوازدهم بر خلاف یازده سال دیگر، اواسط اسفند مساوی با اواخر تقویم آموزشی مدارس است.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش معتقد است شاید باقی ماندن حدود ۲۰ درصد پایانی کتاب های سال دوازدهم برای موفقیت در امتحانات نهایی دانش آموزان مشکل ساز باشد اما در رقابت داوطلبان کنکور ۹۹ تاثیرش چشمگیر نیست، از سویی بسیاری از دانش آموزان کنکوری ترجیحشان خودآموزی در خانه یا در کلاسهای ویژه کنکور است که این تعطیلات زودرس امکان آن را بیش از پیش فراهم آورده است و البته باید به یاد داشت که تمام این توضیحات مربوط به نیمی از داوطلبان کنکور ۹۹ است.

سبطی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹، فارغ التحصیل سالهای گذشته هستند که تعطیلی مدارس هیچ تاثیری بر روند کاری آنها نمیگذارد اما ۲ موضوع اصلی وجود دارد که باید به آن در این حوزه توجه شود: نخست آنکه همه گیری کرونا در کشور، یک بحران است و همه جنبه های زندگی دانش آموزان و خانواده ها تحت تاثیر قرار می دهد از جمله جنبه های آموزشی و آمادگی برای شرکت در رقابت علمی کنکور را، پس سازگار شدن با شرایط جدید نیازمند چند هفته فرصت است.

او افزود: آموزشگاه های ویژه کنکور هم تعطیل شده اند و تبدیل فرایند یاددهی - یادگیری از حالت حضوری به حالت مجازی نیازمند چند هفته فرصت بود که خوشبختانه اغلب آموزشگاه های بااصالت و مجوزدار از عهده آن برآمده اند.

 کنکوری‌ها


بیشتر بخوانید: تغییر زمان سال تحصیلی انجام می‌شود؟


متولی نهایی تغییر تقویم آموزشی کجاست؟

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بارها به تصمیم ستاد مدیریت کرونا برای تغییر تقویم آموزشی و بررسی چندین سناریو در آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف وضعیت دانش آموزان اشاره داشته است اما همین روند آرام در تصمیم گیری موجب شد که بهارستانی ها گام رو به جلوتری برداشته و وارد عمل شوند تا آنجا که میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد استفاده از سوابق تحصیلی و حذف آزمون کنکور را داشته است اما این موضوع جوانب بسیاری دارد و در شرایط فعلی کفه عواقب آن بر مزایا سنگینی می کند.

سبطی در این مورد اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که کرونا ویروس آشنایی نیست، هنوز نمی دانیم که دچارشدن به آن ایمنی موثر و درازمدت در انسان پدید می آورد یا نه، هنوز نمیدانیم که گرم شدن تدریجی هوا باعث کمرنگ و محو شدنش می شود یا نه. رسیدن به داروهای اختصاصی یا واکسنی که در سطح جهانی در دسترس باشد نیز نیاز به چند تا چندین ماه زمان دارد، بنابراین در این شرایط ناشناخته و بحرانی پیشنهادهای ناپخته یا اظهارنظرهای شخصی بی مسئولیتی مطلق است و اگر از زبان مسئولان رسمی باشد نابخشودنی است.

این کارشناس فعال در سناد مبارزه با کرونای تهران تاکید کرد: بی شک برگزاری کنکور در شرایط کرونایی کم خطرتر از برگزاری امتحانات نهایی است زیرا کنکور در یک روز و امتحانات نهایی در ۱۰ روز یا بیشتر برگزار می شود.

سبطی با تاکید بر این که پیشنهاد برگزارنشدن کنکور سراسری برای حفظ سلامت داوطلبان به طریق اولی برگزار نشدن کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری و بویژه امتحانات نهایی را در پی دارد، گفت: این یعنی به تعطیلی کشاندن کل نظام آموزشی کشور که اظهارنظر و بررسی درمورد آن فقط در محدوده دانش و اختیارات استادان و پژوهشگران بزرگ دانشگاه و ستاد ملی مقابله با کروناست.

سبطی بیان کرد: متاسفانه حرف زدن از حذف کنکور دستاویزی پوپولیستی بوده و هست تا جایی که در شعارهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری دو دهه اخیر تا نامزدهای مجلس شورای اسلامی و غیره خوش می درخشد؛ رقابت علمی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای رسیدن به کمتر از ۳۰ هزار رشته - محلی که آینده شغلی دارد، رقابت سخت و طاقت فرسایی است، و همه از آن واهمه دارند و اغلب خاطراتی تلخ در خاطره، پس هر کسی که بیاید و بر طبل حذف کنکور و بدگویی از آن بکوبد، خوش لحن و نیک خواه جلوه می کند اما این یک مردم فریبی آشکار و نسبتا نخنماست.

کنکوری ها در کرونا

حذف کنکور و نفوذ رانت در پذیرش دانشگاه

سال هاست از حذف کنکور صحبت می شود و آنقدر این موضوع مطرح شده است که به جرات از آن می توان به عنوان نوستالژی بی ثمر دوران تحصیل نام برد، همان آزمونی که بهترین دوران عمر هر نوجوان را در خوف و رجای کسب درسی دانشگاه های برند هدر داد و قریب به اتفاق افراد از این دوران چندان دل خوشی ندارند چه آنها که راهی دانشگاه های برند شدند و چه آنهایی که مسیرشان به سمتی دیگر رفت.

در شرایط فعلی که برگزاری کنکور هزاران اما و اگر به دنبال دارد زمزمه حذف کنکور بیشتر شده است اما سوال اینجاست: در وضعیت کنونی این تصمیم که بعد از ۲-۳ دهه هنوز عملیاتی نشده است در مدت زمانی کوتاه چطور محقق می شود؟!

سبطی در این باره معتقد است که حذف این رقابت باعث افزوده شدن بر تعداد صندلی های دانشگاه های دولتی در رشته های پرطرفدار یا کاهش داوطلبان خواهان آن صندلی ها نمی شود، حذف این رقابت فقط باعث می شود که آن صندلی ها از طریق رانت های گوناگون به افراد و اشخاص ویژه برسد و این یعنی فاجعه ملی و همین کورسوی امید فعلی هم در دل چند میلیون نوجوان و جوان ایرانی که به حلقه های بسته رانت راهی ندارند، خاموش می شود و ناامیدی و خشم در وجود چندین میلیون ایرانی به این ترتیب نطفه می بندد.

او ادامه داد: از سوی دیگر تولید علم و فناوری در کشور به دست رانت خواران می افتد و به زودی با متخصصانی رو به رو می شویم که هیچ تخصصی ندارند نه آکادمیک نه کاربردی و این نباید بشود و نمی شود همچنان که در سال ۹۵ و بویژه ۹۷ با وجود شبکه درهم تنیده کاسبان حذف کنکور و جایگزینی معدل به جای آن، با اقدام قاطع دانش آموزان و خانواده هایشان و همراهی بیش از ۱۷۰ نماینده مجلس و دفتر ریاست جمهوری و دیده بان عدالت و شفافیت و غیره، جلوی این فاجعه ملی گرفته شد.

این کنشگر حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: اما چرا هنوز برخی بر این طبل توخالی می کوبند و رعشه به پیکر مضطرب دانش آموزان و داوطلبان کنکور و خانواده هایشان می اندازند؟ پاسخ این است که به هر حال کنکور حدود ۱۵ میلیون ایرانی را به شکل مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد، بنابراین می بینیم که افرادی که در حوزه های خارج از وزارت علوم و سازمان سنجش بیش از متولیان رسمی این نهادها در همین یک ماهه اخیر درمورد کنکور سراسری اظهار نظر کرده اند و برای جلب توجه، باعث سردرگمی دانش آموزان و دبیران شده اند.

سرگردانی کنکوری‌ها میان تصمیم‌های متغیر؛  راهکار جبران چیست؟

او گفت: گاهی میزان نااگاهی برخی مسئولان درمورد کنکور و امتحانات نهایی به حدی است که جز تاسف و تعجب توصیفی از آن به زبان نمی آید، اخیرا هم یکی از مسئولان حوزه آموزش پیشنهاد کرده است که امسال به جای کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور در دانشگاه ها پذیرش شوند‌.

سبطی به ذکر چند مورد درباره این اظهار نظر پرداخت و گفت: داوطلبان مشغول به تحصیل در کنکور ۹۹ ( دانش آموزان سال دوازدهم امسال) سابقه تحصیلی با تعریفی که در قوانین مجلس آمده است ندارند زیرا ۲ سال است که زمان امتحانات نهایی از سال یازدهم( سوم دبیرستان) به سال دوازدهم منتقل شده است.

او اضافه کرد: امتحانات نهایی که لازمه ایجاد سوابق تحصیلی برای این گروه از داوطلبان کنکور است، در ۱۰ روز برگزار می شود و کنکور در یک روز، پس میزان مخاطره آمیز بودن امتحانات نهایی در شرایط شیوع کرونا و ادامه یافتن آن، چندین برابر کنکور سراسری است و درصورت توجه به این ملاحظات بهداشتی، برگزار نشدن امتحانات نهایی بسیار واجب تر است، علاوه بر آن از همان داوطلبان پشت کنکوری هم بسیاری سابقه تحصیلی ندارند زیرا دیپلمه سال ۸۴ به قبل هستند.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: در میان همین داوطلبان صاحب سابقه تحصیلی بیش از ۱۰ هزار نفر معدل بیست دارند و همگی می خواهند بر صندلی های پزشکی تهران یا کامپیوتر شریف یا حقوق تهران و سایر رشته - محل های پرطرفدار و برجسته بنشینند، چه معیاری را برای رتبه بندی این ۱۰ هزار نفر در نظر می گیرید؟ مصاحبه حضوری؟ این یعنی به فساد کشیدن مدرسه و دانشگاه و تکلیف افرادی با معدل ۱۹.۹۰ چه می شود؟ ۱۰۰ هزار معدل ۱۹ به بالا داریم، آنها چگونه رتبه بندی شوند؟

سبطی متدکر شد: دانش آموزی با معدل ۱۸ در این شیوه، طرد شده تحصیلی به شمار می آید مگر آنکه رانت داشته باشد یا پول داشته باشد تا اگر دستش رسید و دست صندلی فروش ها قطع نشد، صندلی بخرد و اگر نه، در دانشگاه های روسیه، ژاپن، ترکیه. مجارستان و غیره به کمک دلالهایی که در ایران دفتر هم دارند پذیرش بگیرد و اگر در این حد پول نداشت، دانشجوی پولی دانشگاه های پولی شود که سهامداران و مدیرانش معرف حضورند و این دومین انگیزه برای برانداختن کنکور و جایگزینی معدل و سابقه تحصیلی به جای آن است.

سرگردانی کنکوری‌ها میان تصمیم‌های متغیر؛  راهکار جبران چیست؟


بیشتر بخوانید: آخرین تمهیدات برای برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان


راهکار اجرایی برای رفع بلاتکلیفی داوطلبان کنکوری چیست؟

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش به بیان راهکارهایی برای بهبود شرایط بلاتکلیفی داوطلبان اشاره کرد و گفت: همراهی وزارت فناوری و ارتباطات با داوطلبان کنکور و در دسترس قراردادن تدریس دبیران صاحب سبک کنکور که صلاحیت علمی و اخلاقی آنها از مراجع رسمی احراز شده باشد، از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها با اینترنت رایگان به گونه ای که ذائقه علمی دانش آموزان کشور دگرگون شود.

او ادامه داد: داوطلبان باید در این فرصت و از این طریق به جای شنیدن تکنیک های ساختگی و راه های میانبر تستی که در عمل کار نمی کنند، با آموزش عمیق و مفهومی مباحث علمی در حد کنکور آشنا شوند و بساط هرزآموزان و کلاهبرداران آموزشی برچیده شود، همان کسانی که هنرشان این است که بگویند "بدون حل مساله یا اصلا بدون خواندن صورت سوال" می شود به پاسخ تست رسید که این ادعاها سرتاپا شیادی و کلاهبرداری است و تبدیل علم به شبه علم و دانش آموز به نااگاهی متفعت جو را به دنبال دارد.

سبطی به تشریح راهکار دوم پرداخت و اظهار کرد: درصورت کاهش روند پیشرفت بیماری تا پایان فروردین، آزمون سراسری با تاخیر (برای جبران فرصت سازگاری با شرایط تازه) برگزار شود، و این مهم زودتر تعیین تکلیف شود. امتحانات نهایی می تواند پس از کنکور نیز برگزار شود. به هر ترتیب بهتر است دست کم نیمی از بارم سوالات مربوط به نیم سال نخست باشد و از فصل های پایانی نیم سال دوم سوالی طرح نشود یا به میزان کمتری طرح شود.

این کارشناس آموزشی تاکید کرد: درصورت پیشرفت و گسترش بیماری و بروز پیک هایی بزرگتر در اردیبهشت ماه، تصمیم گیری درمورد برگزاری یا عدم برگزاری هر نوع آزمونی که به تجمع افراد زیر یک سقف نیازمند است باید به ستاد کرونا، مسئولان بلندپایه کشور و دانشمندان علم همه گیرشناسی، روانشناسی اجتماعی، اقتصاد، جامعه شناسی و نظایر آن سپرده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای دکتر سبطی و سازمان سنجش تورو خدا کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰ تمدید کنید خواهشششششششششششششششششششش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام تو را خدا کنکور به مرداد بیندازید به فکر ما داوطلبان هم باشید باید دروس را جمع بندی کنیم باید تاسف خورد به خاطر چنین سیتم اموزشی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۰:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
با افزایش حوزه های کنکور و ایجاد فواصل زیاد بین داوطلبان و بارعایت پروتکل های بهداشتی صحیح کنکور را به موقع خودش برگذار کنید
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کاش شما که از حال داوطلبان و زمان کم برای جمع بندی خبر ندارید اظهار نظر نمی کردید بهتره کنکور باید به مرداد یا شهریور موکول شود
Iran (Islamic Republic of)
Hosein
۰۹:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ایشون با چ متر و معیاری داره میگ درسای دوازدهم تموم شده یا 20% مونده؟؟؟ی خورده ب تعطیلیای قبل کرونا هم لطفا توجه کنید..مطمئنم هیچ مدرسه ای حداقل ت استان و شهر من نیست ک کتاباش تموم شده باشه..دوازدهم پایه سنگینیه بعید میدونم جایی باشه تا اول اسفند تموم کرده باشه کتاب رو..لطفا یکم از مدیرای مدرسه و .. مشاوره بگیرید ببینید چجوریه وضع کتابا..فک کنم تنها راهش اینه همون تعداد روز هایی ک تعطیل شده و قراره بشه ب اخر سال اضافه کنید..حالا هر چند روز ک بود..امتحانات و کنکور هم بعدش..فک نکنم خیلی کار مشکلی باشه تصمیم گیری راجب این موضوع..
Netherlands
عسل
۱۵:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
فقط خواهشا کنکور حذف نکنید خب بزارید آخرای مرداد یا شهریور انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
آنید
۱۳:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کنکور بی عدالت ترین روش برای سنجش دانش آموزان بوده وهست.کنکور باید حذف بشه و دانش آموزان براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشن کسانی که سوابق تحصیلی خوبی ندارند باید کشور شرایطی رو فراهم کنه که بتونن معدلشون رو ترمیم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کاملا با نظر این عزیز موافقم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز تا وقتی که شرایط کامل برای برقراری عدالت ایجاد نشه کنکور عادلانه ترین راه برای ورود بچه‌‌های شهرستان به دانشگاه های برتر هشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
جناب به ظاهر فهمیده . کنکور بی عدالتی است درست. ولی دانش آموزای دوازدهم چطور باید تو این روزا دوازده روز برن و امتحان بدن این که خطرش بیشتره . ثانیا ما تو رشته تجربی 3000 تا معدل بیست داریم همشونم میخواهند بروند به رشته پزشکی دانشگاه تهران .چی باید بکنیم . مگ دانشگاه تهران 3000 ظرفیت پزشکی داره . در این شرایط کنکور منطقی ترین شیوه است .والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
انقلابي
۱۵:۱۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان
امتحان نهايي يا سوابق تحصيلي روشي نل مطمن و اصلا نميشه مبنا كار قرار داد ما سي هزار معدل بيست داريم همشون هم انتظار دارن در دانشگاه تهران تحصیل کنند
من برای دوستان آموزش و پرورش پیشنهاد دارم خودشون بردارن بچه هارو با ابن سیستم مریضشون رتبه بندی کنند اگه نمیتونن خب حرف نزنن دیگه بسپارند به سازمان سنجش
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۰:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من دیگه رررررررد دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من هم رد دادم اصن
Iran (Islamic Republic of)
M.f
۰۲:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا مسخرس اگه قرار باشه با سوابق بریم دانشگاه
خود من خیلیارو میشناسم با معدل بالای ۱۹/۵ که الکی الکی فقط نمره گرفتن وگرنه هیچی از درس نمیفهمن
کنکورو عقب بندازین...حذف شدنش واقعا ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
صنایع غذایی
۰۲:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
مطمئنن نمره شما پایین و این حرفو دارید راجبه کسی که معدلش بالاست میگید اگه الکی الکی نمره گرفته باشن وهیچی از درس نمیفهمن چرا شما الکی الکی نمره نگرفتید و درس و متوجه نشدید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کوروش محمدی
۰۱:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کاش این کنکور لعنتی حذف بشه راحت بشیم اعصاب نزاشت واسمون
Iran (Islamic Republic of)
صنایع غذایی
۰۱:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
حذف کنکور به نظرم بد نیست و میتونه به جا باشه و اون عزیزی ک میگه کنکور ساله بعد برگزار شه شاید واسه شما مهم نباشه ولی واسه ما خیلی مهمه هر لحظه زندگی واسه خیلیامون مهمه و اینم باید بگم که بزرگواری که بر میگردی میگی حذف کنکور ن .. بچه هامون مدرسه غیرانتفاعی میره و هرچی نمره گرفته با پوله مطمئنن فرزندتون درسی نخونده پس لازم نیس به این بهانه خواستار برگزاری کنکور باشید لابد نمره فرزندتون پایین هست که همچین مخالفتی میکنید و در اخرم از مسئولین عزیزم خواستارم کمی در خصوص مدارس فنی هم صحبت کنید به خصوص کنکور رشته صنایع غذایی برای دوازدمی ها
سپاس فراوان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
zohre
۰۰:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تو این شرایط بدترین کار برگزاری امتحانات نهایی و کنکوره انگلستان با این همه عظمت و وسعت و پیشرفت 6 ماه تعطیل کرده تروخدا بزارید براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشیم چقد استرس بهمون وارد میکنید الان من به شخصه تو این مدت تو حالت روحی روانی قرار گرفتم بسه بابا از کجا دارید سود میبرید که انقد برگزاری کنکور واستون مهمه...اه
United States of America
پارمیدا
۰۰:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من یک پشت کنکوری هستم که دوساله بخاطرناحقی هاونداشتن سهمیه همه زحماتم نادیده گرفته شده تمام سالهای عمرم روازپنجم ابتدایی ببعددرتیزهوشان فقط باکتاب بودم وازهمه تفریحاتم گذشتم ومث خیلیهاراحت نبودم همه عمرم بادرس گذشت والان همه امیدم به امساله وبانتیجه گرفتن درازمونهاودرصدهام امیدزیادی دارم که مزدهمه سالهام روبگیرم خواهش میکنم باحذف کنکورامیدماردنا امیدنکنیدوزندگی روازاین سخترش نکنیدوحق کشی روبه این شکل انجام ندیدچون همینجوری باانواع سهمیه هاوبیعدالتیهاحق خوری شده درحق ما
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۲:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکورو به تعویق بندازید اما حذف نکنیدو یکم به فکر کسایی که در هنرستان درس میخونن هم باشید ماها قسمت اصلی کتابمون مونده و مثل بچه های نظری کتابامونو تموم نکردیم که بشینیم درس بخونیم امسال هم کار آموزی داشتیم تابستونو کلا وقتمون گرفته شد قرار بود کلاسی که می خواستیم بریم از اسفند ماه برگزار بشه اما نشد یه سری از کتاباهم به دستمون نرسیده لطفاااا به فکر ما هنرستانی ها هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
صنایع غذایی
۱۵:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این عزیز راست میگه واقعا تابستون همه ی وقته ما گرفته شده رشته های دیگه میخوایید کنکور بزارید بزارید ولی واسه ما هنرستانی ها که تابستون وقتی نداشتیم و در طول سال هن که کلاسی برگزار نشده و کتاب های درسیمونم ب اتمام نرسیده و با این اوضاع لطفا حقمونو ضایع نکنید و این لطف رو در حق همه هنرستانی ها انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکر ۹۹ حذف شودودر ۱۴۰۰برگزار شود با ظرفیت ۲برابر
Iran (Islamic Republic of)
صنایع غذایی
۱۵:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این حرفو اینجا زدی جای ریگه نزن
Iran (Islamic Republic of)
صنایع غذایی
۱۵:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این حرفو اینجا زدی جای دیگه این حرف رو نزن
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۱:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام ،کنکور ولش ازمون استخدامی چی میشه پس کی برگزار میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دیونه شدیم ،هر روز یه نظر ،هر روز یه ایده بابا یکی درست بگه ،،اصلا با این اوضاع میشه رفت مدرسه؟نمیشه بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکور نباید حذف بشود کلی زحمت و هزینه نباید به هدر برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
منم مثل شما کنکوریم و ۳ سال درس خوندم.آسون نبود ولی خوب بود چون درس خوندن اطلاعات آدمو زیاد میکنه.این نیست که بگم نباید کنکور برداشته شه ولی من فقط به فکر خودم نیستم سالهای بعدم به نفعشونه به نظرم اصلا کنکور نباید گذاشته میشد و اینو هم میدونم که اکثرا بخاطر پولی که برای کلاسهادادین و نمیخواین هدر بره اینطور گفتین
الان از تکرار مطالب خیلی اعصابم خورده.ولی دوست دارم که کنکور برداشته شه و این فساد از ریشه کنده شه
اینم میدونم که خیلی از شماها که به برداشتن کنکور اعتراض میکنید به خاطر معدل پایینتونه،به نظر من اگر کسی برای کنکور خونده باشه،معدل خوبی داره و دوست هم داره که کنکور برداشته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آقا بااین اوضاع نمیشه ما دوازدهمیا چه گناهی کردیم؟ما خونمون مثل مهدکودکه اصلا نمیتونم درس خودمو بخونم چه برسه تلویزیون!باید سال تحصیلی تکرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۷:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
#تعویق_کنکور_آری_حذف_نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حرف آخر
هرچقدر که شما بگین تاثیر نداره
کنکور خوبه یا بده به منو شما ربطی نداره
نظر من و شما مهم نیست

کنکور همچنان هست خواهد ماند
تاوقتی که مافیای کنکور هستند کنکور نیز هست
مافیای کنکور با کتاب تست های که به فروش می رساند
پول خیلی زیاد در میارن از منو شما بد بختا
وخیلی ساده با یه رشوه خوب که وزرا بدبخت ما میدن کنکور ادامه درا میشه


حرف آخر تا وقتی
کاج
قلم چی و.......هستند کنکور نیز هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر کنکور هم حذف شود به اصطلاح شما مافیای کنکور پکیج ها و آزمون های متناسب با امتحان نهایی تولید میکنند.یعنی همان آش و همون کاسه همین کنکور خودمون حد اقل باهمه بدی هاش یه ذره عدالت توش هست
Germany
شهره
۱۶:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من خودم پیراپزشکی خوندم واقعامیدونم رشته تجربی بسیارسخت وسنگینه عمرموتواین راه گذاشتم بخصوص قبولی درکنکورهیچ سهمیه ای هم نداشتم الان فرزندم رامیبینم اعصابم خیلی خردمیشه تومدرسه تیزهوشان خونده پارسال بخاطررتبه ۴۴۰۰انتخاب رشته کردولی خودش داروسازی راعلاقه داره بیسارزحمت کشیده ومیکشه ازاسترس موهای سرش میریزه کلاپیرشده هیچ تفریح وخوشگذرانی هم نکرده امسالم نشه من چیکارکنم کجابرم درمانده شدم بااین اوضاح من مشکلم راپیش کی ببرم ازشمااستدعادارم کاری کنیداینجوردانش آموزان حداقل دستمزدزحماتشان رابگیرن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکور نباید حذف شود..
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۵:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اقای سبطی
خواهشا یک اخبار دقیق درباره مدارس و کنکور در اختیار دانش اموزان قرار دهید
من بعنوا یک دانش اموز سال اخری و یک کنکوری بلاتکلیف ماندم هر روز یک خبر
بدتر از کرونا این خبرهایی است که منتشر میشوند ک بر روح و روان ما تاثیر میگذارد
به نظر من امسال نه کنکور باشد نه امتحان سال بعد یعنی از مهرماه۹۹ همه ی دانش اموزان در مقطع خود شروع به تحصیل میکنند (تکرار پایه)
Iran (Islamic Republic of)
mm
۱۴:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
واقعا براتون متاسفم ک برای پول و منافع خودتون همه کار میکنید امثال شما عامل بدبختیه ما جوونهایبن
Iran (Islamic Republic of)
Shahin
۱۳:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خود تیکه انداختن های ایشون به مافیای کنکور رفتار پومولیستی است،اگر واقعا از این شرایط ناراحت باشین چاره ای به حال کنکوری ها میکنین در ضمن کنکور های اخیر کاملا متکی به آموزش کلاس های کنکوری می باشد و تعطیلی این مراکز غیردولتی لطمه بزرگی به دانش آموزان وارد خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۳:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ای کسای که میگین کنکور نباید نذف بشه ما درس خوندیم بخدا کنکور حذف بشه راحت میشم دیگه برا نسل اینده عذاب نمیکشن همه چیز برا همه عادی میشه همه نمیگن پزشکی علممون پیشرفت میکنه دانش اموز ها علاقمند میشن به چیزی که دوست دارند مثلا کشور ها خارجی کاش کنکور برداشته بشه بعدش هتون قول میدم هیچی هم درنمیاید کنکور بس حرف الکی نزنید
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۰۵:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکور باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۰۳:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
فکر نمی کنین بهتره آرامش خودتون رو حفظ کنید
Iran (Islamic Republic of)
پشت کنکوری
۰۳:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من نیمه دومی هستم ومتولد ۷۹ واز یه طرف کنکور ۹۸ پزشکی تهران قبول نشدم موندم پشت کنکور همین طوری الکی سنم داره میره بالا وهنوز اندرخم یک کوچه..... اگه کنکو۹۹ لغو بشه شرایط سنی استخدام ها چطور میشه؟ فقط به خاطر پزشکی دانشگاه تهران موندم وگرنه اگه میدونستم .... همون پزشکی شهر خودمون رو میرفتم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام والاکنکوربرگزارنکردن فقط باعث تخلفات بیشتروسرگردانی بچه هامیشه بچه من ۲ساله داره شبانه روزمیخونه وحالاکه به بهترین وضعیت خودش رسیده وتسلط بهنری پیداکرده وامیدزیادی به قبولی امسال داره حرف ازکنکوربرگزارنکردن بی انصافی درحق ایناست کسی که سالهاتوتیزهوشان وحالاهم بخاطرسهمیه هاوحق خوری هاپشت کنکورمونده وسالهافقط وفقط زندگیش درس بوده وتفریحی نداشته ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من دیگ واقعا بردیم توروخدا لاقل یه امیدی به ما کنکوریا بدید بدونیم چیکار باید بکنیم دقیقا من خیلی عصبی و بهم ریخته شدم تو این مدت
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۱:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من دیگه رررررررردددد دادممم ... شدیم موش آزمایشگاهی اون ازاوایل پایه هامون که یکی میپرسیدکلاس چندمی نمیدونستیم چی بگیم بهش که بفهمه چی به چیه اینم ازالانمون استرس کنکوربه تنهایی برامون کافیه خداوکیلی بدترش نکنین ..بهترین راه تعویق کنکوربه مدت یک الی ۲ماه هستش تواین زمان کوتاه نمیشه به راهکارای دیگه مثل حذف کنکورفکرکردطرحی که چنددهه هست مطرح شده رونمیشه تواین وضعیت بحرانی اجراکرد..خواهشابراتصمیم هاتون دانش آموزای همه مناطق رودرنظربگیرین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من یه سال خودم خراب کردم که کنکورامسال شرکت کنم،به خاک بابای شهیدم قسم اگه این امیدمم ازم بگیرین خودکشی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۱:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکور تنها عدالت آموزشی هست که جلوگیری میکنه بچه های افراد با نفود به رشته های خوب با بی عدالتی دست پیدا کنن
پس هیچ وقت نباید حذف شه
دوما بچه های کنکوری امطال از تابستان تا عید کلی وقت مطالعه داشتن و تعطیل بودن اونا که پدر مادرشون به به فکر بچه بود و براش وقت گذاشته و بچه ام درس خونده اصلا با این همه وقت امسال نباید نگران کنکور بوده باشن
اگه مشاور کنکور هم داشتی که باید مشاورت برنامه دوازدهم رو برات قبل عید به طور کامل طبق برنامه آزمون ها میبست
الان اونا که مشاور داشتن کامل برنامه دوا ده رو بستن با کتاب کمک اموزشی
Austria
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حذف کنکور یک فاجعه است
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا مبین پور
۰۰:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوستان من پشت کنکوری هستم یه سال عمرمو بیکار گذاشتم سر درس و کنکور که بتونم رتبه بهتر بیارم اگه با رتبه ضعیفی که داشتم انتخاب رشته می کردم بهتر از رشته ای می رفتم که الان با معدل نمی شه رفت تو کشور ما کنکور تنها راه ملاک دانش آموزان است اسم کنکور بزرگه یه نگاهی به سوالات کنکور بندازید می بینید که اآزمون های آزمایشی چرت وپرت اند خلاصه من تو این سال اگه کار می کردم ۲۰میلیون درآمد داشتم از همه چی زدم واسه کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ببینید ما همه کنکوری ها دلمون نمیخاد که دوسال بخونیم برا این امتحانه و از خدامونه کنکور حذف بشه ولیییییییییی از سال ۱۴۰۲چون الان دهمی ها هم به امید کنکور شروع کردن و از الان باید برای ۴ سال دیگه اعلام لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
نمیشه که یهو کنکور لغو بشه منی ‌که سه سال از زندگیمو تعطیل کردم و حالا رسیدم به سال دوازدهم بگن تموم شد همه چی
آخه این جوری که نمیشه کسی که مث ما درس خونده با تعویق کنکور براش فرقی نداره و از خداشه که ببشتر وقت داشته باشه
کسی هم که نخونده تو اون ی ماهم نمیخونه
Iran (Islamic Republic of)
مهرناز
۲۳:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حذف کنکور ناعادلانه ترین اتفاق ممکنه :)
Iran (Islamic Republic of)
99
۲۳:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
از کنکور ارشد و دکتری چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بنظرم اول کنکور بگیرین بعد امتحان نهایی کسانی که میخان کنکور موفقی داشته باشن از پارسال کتابها رو دوره کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ای مسئولین با شمام .آره دقیقا با شما که همیشه یه ساز میزنین به روحیه ما جوونای مملکت.چرا انقد مارو اذیت میکنین .چرا انقد سرراه ما بچه ها بیچاره مانع میذارین.امسال باید کنکورو شهریور ماه برگزار کنین .و حتما یه فکری به حال کنکور ۱۴۰۰واینکه حتماً نظام قدیم برگزار بشه .یه فرصت دیگه به نظام قدیم بدین .بخدا نه آسمون به زمین میاد نه زمین به آسمون میره .ظلم نکنین به نظام قدیمی ها
Iran (Islamic Republic of)
نازگل
۲۲:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور باید بیوفته شهریور یا مهر اینجوری خیلی بهترع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۸:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
هر کاری که میخواید بکنید فقد زود تر لطفا، من مردم از استرس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
وقتی المپیک با اون عظمت لغو میشه چرا کنکور را نمی توان حذف کرد؟؟؟!!!!کنکور باید به سال آینده موکول و ظرفیت پذیرش 2 برابر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من دو سال عمرم گذاشتم بعد تو میگی سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم خودت داری میگه دو سال ازعمرتو گذاشتی واقعا حیف نیست الان تو این اوضاع کنکور بدی و خدایی ناکرده مبتلا بشی و زبونم لال بمیری بخدا حیفه بخدا حیفه ناکام مردن حیفه من خودم کنکوریم کلی زحمت کشیدم زجر کشیدم فشار کنکور فشار والدین درکت می کنم کلی آرزو دارم نمیخوام ناکام بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
منی که آسم دارم اگه تهران هم قبول بشم ولی به خاطر کرونا بمیرم چه فایده ای داره کنکور باید به سال دیگه موکول بشه چرا که دانش آموزان مثل من زیادن ظرفیت های سال دیگر 2 برابر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور عقب بیافتدولی برداشته نشود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور و امتحانات نهایی باید به خاطر سلامت دانش آموزان لغو شوند و به سال آینده موکول شوند و به همراه دانش آموزان سال دیگر آزمون بدهند و در کنکور 1400ظرفیت ها را 2 برابر کنند.این که بگویید ما نمی توانیم 1 سال دیگر پشت کنکور بمانیم و خسته شده ایم و این حرف ها کاملا درست است و من به عنوان یک کنکوری سختی های زیادی کشیده ام اما اکنون سلامت ما از همه چیز مهم تر است.حتی اگر کنکور برگزار شود وما در بهترین رشته قبول شویم ولی بعد مشخص شود کرونا گرفته ایم ممکن است به جای 1 سال عقب افتادن و پشت کنکور ماندن برای همیشه(شناسنامه مان باطل شود) و این واقعا باعث تاسف است لطفا از لغو کنکور امسال و امتحانات نهایی حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مگر میشه با این شرایط نزدیک 500نفردانش اموز زیر یک سقف کنکور داد اگر یک نفر ناقل بیماری باشه 499نفر دیگر هم ناقل بیماری میشن پس بهترین کار به تعویق باید افتاد کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور حذف نمیشه نترسین اینا سودشون تو کنکوره
بیچاره داوطلب ها که بازیچه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکورها بشین درس بخونید هر موقع بود بهتون میگن خودتونو درگیر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تو رو خدا کنکورو هذف نکنین و برامونم فکر درست نکنین ولمون کنید خودمون استرس زیاد داریم زیادتر نکنین
Iran (Islamic Republic of)
aseman
۲۱:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اینکه فکر میکنین واقعا 20 درصد مطالب کتابها باقی مونده واقعا خنده داره قسمت های اصلی کتاب مونده و همه آموزشگاها تعطیله حتی دبیر خصوصی نمیاد تو خونمون پس فکر نکنین ما الان فول فول نشستیم منتظر تصمیمات پرگهر شما بزرگواران!
خودمون حسابی دقدقه داریم لطفا اگر تصمیمی میگیرید فکر کنید برای بچه های خودتون تصمیم میگیرین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اینا اصلا به فکر دانش اموز نیستن فقط دنبال پول هستن
Germany
pyz
۲۳:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بچه های خودشون که دقدقه این چیزارو ندارن اونا واسه خودشون خوشن اگه بخوان تصمیم اونطوری بگیرن ما بدبخت میشیم که هستیم
Hungary
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور برگزار بکنید .حق به حق دار برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا نمیشه با این وضعیت برا کنکور خوند ترو خدا بر اساس شرط معدل باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نظر ندی کسی نمیگه لالی
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۱۸:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اگر نمیشه برای کنکور خوند چطور میشه برای امتحان های نهایی خوند؟ با شرط معدل....؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تکلیف کنکور مشخصه معمولا همیشه اسفند ماه درس دوازدهم تموم میشده خب تو خونه نشستن دارن برای کنکور میخونن مگه قراره چکار کنن که اینطور مینوسین تا تیر ماه هم خدا کریمه تا اون موقع همه چی مشخص میشه. یعنی هیچ مشکلی الان نیست جز کنکور. اتفاقا امسال تکلیف همه مشخص بود تو خونه نشستن و خوندن چه کاری بهتر از این
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مگه فقط شما کسایی که رشته هاتون نظری حق انتخاب دارید ما هنرستانیا کلی صفحه هات کتابمون مونده تکلیف ما ها چی میشه پس ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
Hosein
۱۲:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با چه متر و معیاری انقدر مطمئن میگی دوازدهم ک تموم شده؟؟؟؟؟من خودم دوازدهمم بخاطر تعطیلیای بیش از حد امسال ی کتابمونم تموم نشده..برای مثال فیزیک از 6 فصل 3 فصل کامل خوندیم و بقیه درسام همینجور..لطفا از طرف همه حرف نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اگه کنکور حدف بشه من ک خودکشی میکنم یعنی چی؟؟؟؟پشت کنکوری های بدبخت چ گناهی گردن ک حالا باید کنکود حدف بشه چ وضعشه!!!!تعویق و تعویق و تعویق!!!ب هیچ وجه نبابد حذف بشه ما ک پول نداریم بریم صندلی بخریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۲۰:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
فقط تعویق همیین
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۲۰:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من باتعویق کنکورموافقم ولی باحذفش اصلن چون اینجوری قطعاآزمون ورودی برای هردانشگاه سخت ترمیشه واوضاع ازاینیم ک هس بدترمیشه به جای اینکه خودخواه باشیم بیایدبه همدیگه فکرکنیم ومتحدباشیم برای یه تاریخ مشخص وهرکس سازخودشونزنه وبه فکرخودشوومنافعشوومیزان مطالعه ایی ک تابه حال کرده باشه به هرحال مشکلیه که هس وبایدبه تعویق بیفته
United States of America
Parii
۲۰:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
این تصمیما چی میگیرین میخواین مارو بدبخت کنین
تعویق بندازین
ولی حذف چرااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
بنده خدا
۲۰:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بهتره کل سال تحصیلی ۹۸_۹۹رو ندید بگیرن،از مهر ۹۹ همه برن تو همون پایه و مقطع تحصیلی که مهر ۹۸ شروع کردن.اینجوری همه بطور یکسان دیده میشن و هیچ تبعیضی هم بین افراد نیست. سلامتی مردم ی جامعه در اولویت است تا تحصیل و اقتصاد و غیره......
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بچه‌ها میدونم استرس دارید منم مثه شما هیچکسیم نمیفهمه حالمونو ولی حرفای ما کوچکترین تاثیری نداره اصلا نظرمون براشون مهم نیست
تنها کاری ک میتونیم بکنیم اینه ک نا امید نشیم تموم میشه این روزا❤
Iran (Islamic Republic of)
ماتیسا
۲۰:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من حذف کنکور اصلا عادلانه نیس چون ما الان چند ماهه داریم زحمت میکشیم...اذیت هم شدیم تو همه ماه ها...ولی انتخاب از روی سوابق تحصیلی خیلی فکر خوبیه...دوستانی هم که میگن با سوابق عادلانه نیس...خب باید موقع درس خوندن به معدلشونم فکر میکردن..در ضمن چه کنکور باشه چه سوابق تحصیلی در هر صورت تقلب و پارتی بازی و اینا هست...پس بهتر از اینه که کنکور کنسل شه و بره سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کجای درس خوندن سخته؟من که لذت میبرم با روزی۱۶ ساعت
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اقا یا خانمی که نوشتی شونزده ساعت اگ ساعت مفیدت شونزده ساعت که باید بگم افرین و سرزنشت کنم افرینو میگم که اگ ساعت مفیدت بدون ناخالصی استراحت شونزده ساعت پس خیلی توان داری ولی خب اینجوری یعنی شما وقت پنج یا شش ساعت خواب رو هم ندارین شاید هم کمتر از این ساعت که این خیلی برای بدن و خودتون مضر و ممکنه در آینده نتایجشو ببینین تعادل رو حتما در مورد استرحت خواب و تغذیه رعایت کنین چون کنکور فقط علم نیس مدیرت ی سری چیزا دیگ هم هست من خودم امسال کنکوری ام و درک میکنم شما رو و امیدوارم موفق هم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حذف کنکور ۹۹ ماجونمونو سرراه نیاوردیم..خودم کاملا براکنکور امادم اما کنکور که ازجونم مهمتر نیس
Iran (Islamic Republic of)
Mahdie
۲۰:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقای سبطی شما فرمودین برگزاری کنکور از برگزاری امتحان نهایی کم خطر تره چون دریک روز انجام میشه
United States of America
دانش اموز
۲۰:۱۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کی میگه واسه دوازدهمی ها تقویم اموزشی اسفند تموم شده
ما تو شهرستان تقریبا نصف مباحثمون جمع نشده
مارو با بچه های تهران و کلان شهرا مقایسه نکنید
هنوز که هنوزه دبیرامون واسمون کلاسی برگزار نکردن و جدا استرس داریم از یه طرف درس از یه طرف خونواده هامون . باید به فکر ما هم باشید و همش به بچه های کلان شهرا نگاه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
A.D
۱۹:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا!فقط چشمشون به بچه های تهرانه،از اوضاع ما خبر ندارن...بیان ببینن مدارس چ خبره اصلا:))))
France
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
باز شروع کردن به الکی حرف زدن!!
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۰:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقای سبطی تاحدودی درست میگن.به نظر من جون داوطلبین شوخی بردار نیست .درشرایط شیوع .برگزاری کنکور و آمار ابتلای به کرونا بعداز برگزاری مایوس کننده خواهد بود.روشن تر از هرخاموشی دراین شرایط حفظ جانه.تعویق برگزاری بهترین تصمیمه.حذف اون اصلا عاقلانه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۰:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقای سبطی تاحدودی درست میگن.به نظر من جون داوطلبین شوخی بردار نیست .درشرایط شیوع .برگزاری کنکور و آمار ابتلای به کرونا بعداز برگزاری مایوس کننده خواهد بود.روشن تر از هرخاموشی دراین شرایط حفظ جانه.تعویق برگزاری بهترین تصمیمه.حذف اون اصلا عاقلانه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
0000
۲۰:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بهترین راه حل اینه که یک سال دیگه هم به ما بدبخت های کنکوری فرصت بدید حجم دروس باقی مانده از 20 درصد بیشتره اقای محترم بد نیست به فکر مناطق محروم و بدون معلم و اینترنت و حتی تلویزیون هم باشید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
وقتی میشود با تلویزیون مدرسه را به خانه اورد چرا نشود دانشگاه را به خانه آورد این همه هزینه ی بیخود بابت آموزش های تکراری؟! بجای این کارها اساتید کار تحقیقاتی انجام بدن نه کار آموزشی که همش تکرار مکررات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
الان یه چیزیو روشن کنید چطور تا الان میگفتید همه کنکوری ها باید برن مدرسه و مدرسه نقش اصلی رو در یادگیری ایفا میکنه
حالا که منافعتون در چیز دیگری است میگید مدارس مدارس که تا پایان سال تحصیلی دایر نبوده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
قربون دهنت
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۹:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
یکی ک هنوز نمیدونه دانش اموز سال دوازدهم هنوز امتحان نهایی نداده که بخواد سابقه تحصیلی داشته باشه ی نظر داده اعصاب ی ملتو خرد کرده کنکور باید با تاخیر ولی تو همین تابستون بر گزار شه
حذف کنکور یعنی فساد اندر فساد اندر فساد...
Iran (Islamic Republic of)
امید کریمی
۱۹:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای سبطی عزیز ... کدام 20 درصد ... شما فصل کاربرد مشتق رو تاحالا کار کردید تا بفمید سختی یعنی چه ؟ یک دبیر ادبیات چطور ابراز میکنه که دروس فصول اخر کتابای اختصاصی تجربی و ریاضی کم و قابل اموزش در تلوزیونه
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۱۹:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
#نه_به_برگزاری_کنکور_سراسری_۹۹
بابا یه جور دیگه بفرستینمون دانشگاه این کشورهایی که کنکور ندارن چیکار میکنن؟ سه ساله بدترین و پر استرس ترین سال های عمرم رو دارم می گذرانم انقد درس خوندم که از هرچی کتابه حالم بهم میخوره الانم که اگه کرونا نکشتمون از استرس کنکور سکته میکنیم بابا بسه سعی کنید یه راه بهتر پیدا کنید که ما جوونا ۳ سال انقد بدبختی نکشیم و اشک نریزیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اینایی که میگن وای نه تورو خدا کنکور رو برگزار کنید خیلی خوندیم اینا همون رتبه های اول از اخرن ،جون بقیه مهم نیست که فقط برو کنکور بده ببینیم کجای مملکتو میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای سبطی این قانون که تیر ماه مدارس باز میشه و اسفند ماه تموم میشه در شهر ها و مدارس خاصی هست که شما هم جزو اون خاص ها هستید و امکانات کل کشور رو ندیدین که بخواین بقیه رو هم درک کنین به خداوند هزار بار قسم می خورم اگه دروغ بگم تو مدرسه ما ,تا آبان دبیر ادبیات نداشتیم و کلا بلاتکلیف بودیم و به جرعت می تونم بگم که ما حتی هفتاد درصد مطالب رو هم جمع نکردیم .
Austria
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این روزها بهترین فرصت برای تلاش بیشتر و درس خوندنه کنکور هرچقدر دیر تر برگزار بشه بهتره ولی تورو خدا حرف از شرط معدل نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
جرئت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حرف دلمو زدی
Iran (Islamic Republic of)
Mahboobeh
۱۹:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام.باید قبولی های کنکور پارسال که برای دانشگاه فرهنگیان قبول شدن برای مصاحبه هم رفتن.ولی قبول نشدن .برای کنکور امسال اگر برگزارنشد دراولویت باشن
Iran (Islamic Republic of)
Z B
۲۱:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تو بشین سر جات.مملکت رو فیلم کردی.مگه میشه برگزار نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کی گفته الکی حرف نزن والا
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۰:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
برو بابا
Spain
امید
۱۹:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
میشه تقویم دانشگاه ها رو یک ترم عقب انداخت
کنکور و امتحانات نهایی هم شهریور و مهرماه برگزار شوند
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۱:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
فرمایش دیگه ای دارینم بفرمایین...کیه ک گوش بده برادر من ! /:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دقیقاااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا عاقلانه ترین راهه
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۸:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
با حذف کنکور کاملا مخالفم پون با رانت بازی مخالفم ولی با این شرایط
خواهشا کنکور را چند ماهی به تعویق بندازید
سر جلسه این که قرار 4 ساعت بشینی و نفس بکشی یه نفر هم بیمار بشه میدونین چه فاجعه ای است
من جان خودم را دوست دارم
از طرفی نمی خواهم با حذف کنکور زحمت های سه سالم به باد بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حالا همه میخواستن رتبه تک رقمی شن حالااعصابشون بهم ریخته که چقدزحمت کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
نبض
۱۸:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اگه کنکور حذف بشه بدبخت ترین ادم دنیا میشیم اون مغز متفکرا هیچ فک نمیکنن پارتی کل کشورو فرا میگیره_اونایی که معدلشون حالا ۱۹.۱۸ ۲۰ هرچقد هس تو امتحانا حفظ کردنشون قبول شدن این نمره هارو گرفتن کل کتابو طوریکه تو کنکور حتی ناشر کتابو هم حفظ میکنن نمیشه که بی سوادی جامعه رو فرا میگیره در ضمن حق اونایی که از یه رشته دیگه کنکور میدن و به رشته خودشون علاقه ندارن رو کنکور کل زندگیشونو گذاشتن یا کسایی که از رشته فنی میخواد کنکور نظری بده و تو رشته خودشون نهایی نداشتن رو این کنکور اینقد زحمت کشیدن همه زحماتشون ب باد میره و این یعنی نامردیو باید در کتاب گینس ثبت کنن اگه اینجوری بشه بابا اصلا با عقل جور درنمیاد کیه این حرف نابخردانه و نسجنیده شده رو گفته کرونا مگه میمیریم؟؟؟؟فوقش ۱۰ تا دستکش اگ دستکش نیس لایلون با چسب کتاب میزنیم به دستمون...ماسک نباشه خودمون ماسک میدوزیم میایم کنکور بدیم جمع کنین با...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلامتی مهم تر از کنکور هست...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلامتی مهم تر از کنکور هست...کنکور بدهیم پزشکی قبول شویم ولی بر اثر کرونا بمیربم چه فایده؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور حذف بشه عملا ما تلاش 2 سالمون به هدر میره نکنید اینکارو تو رو خدا . ازتون خواهش میکنم زودتر پیگیری کنید تکلیف تاریخ کنکور مشخص شه از دیروز گیجیم کلا yjc
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من دوستم معدلش 20 بود ولی اندازه یه جلبک نمیفهمید از هیچ درسی واقعا بهترین راه برای سنجش علمی دانش اموزان کنچوره درضمن بعضیا شرایطشون جوریه که موقع دبیرستان به دلایلی مثلا کار یا هر چیز دیگه ای نمیتونن درس بخونن و معدلشون پایین میاد اونا باید یه راه جبران واسه آرزوهاشون داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه خانوم
۱۸:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه کنکوری هستم به خداهرروزدارم ازاسترس قرص میخورم یابگن تاریخویاکلاحذف کنن بندازن توپاییزماروازبی تکلیفی نجات بدین مافقط صدامون به این سایت میرسه شماهم صدامونوبه مسئولین برسونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
نامردی یعنی حذف کنکور اینقدر دیگه قانون ندارن تصویب کنن افتادن به جون ما کنکوریها کم خودمون استرس داریم اینم اضافه شد نماینده ها ما شما رو انتخاب نکردیم که برین بهارستان ما رو بدبخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
عدالت آموزشی یعنی کنکور بدون تاثیر معدل و بدون سهمیه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اقاشمارابه قران قسم به فکر مابچه هایی که چندین سال توروستاشبانه روزی درس میخونیم برای کنکورباشید.حذف کنکور یعنی حقالناس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور و امتحانات نهایی باید به خاطر سلامت دانش آموزان لغو شوند و به سال آینده موکول شوند و به همراه دانش آموزان سال دیگر آزمون بدهند و در کنکور 1400ظرفیت ها را 2 برابر کنند.این که بگویید ما نمی توانیم 1 سال دیگر پشت کنکور بمانیم و خسته شده ایم و این حرف ها کاملا درست است و من به عنوان یک کنکوری سختی های زیادی کشیده ام اما اکنون سلامت ما از همه چیز مهم تر است.حتی اگر کنکور برگزار شود وما در بهترین رشته قبول شویم ولی بعد مشخص شود کرونا گرفته ایم ممکن است به جای 1 سال عقب افتادن و پشت کنکور ماندن برای همیشه(شناسنامه مان باطل شود) و این واقعا باعث تاسف است لطفا از لغو کنکور امسال و امتحانات نهایی حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۸:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تنها راه حل این مشکل اینه که کنکور سراسری چند ماه عقب بیفتد چون قدرت این ویرووس خیلی زیاده و برگزاری کنکور در این شرایط تحدیدی برای جوانان کشور میباشد . بعدشم من خودم کنکوری هستم اصلا با حذف کنکور موافق نیستم چون همین طوری رانت و پارتی بازی کل کشور را فرا گرفته و فقط مونده تا سازمان سنجش الوده شود !
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
منم یک کنکوری هستم با اینکه خیلی پیگر اخبار نیستم ولی گوشی رو که دست میگیرم فقط اخبار گوناگون در مورد کنکور میاد و میبینم منم از حذف کنکور خوشحال نمیشم چون سه سال دارم درس میخونم و زحمت میکشم و همچین ناراحت هم نمیشم چون من شخصا تقریبا پنجاه روز که از خونه بیرون نرفتم و واقعا نیاز به ی روحیه دارم ولی خواستم بگم همین الان هم کنکور با مافیاش شناخته میشه و بخاطر همین مافیا هر ساله به این شکل برگزار میشه مشکل از اساس و پایه هس فقط امیدوار باشین که به خوبی تموم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سازمان سنجش آلوده هست کجای کاری فروش سوالات و فروش صندلی کار کیه بنظرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
تو یه سالن فوتسال نزدیک ۵۰۰ نفر جمع میشن مشخصه که یک نفر هم کرونا داشته باشه بقیه هم خواهند گرفت .اون روز ک مسخص نمیشه یک هفته بعد کل کشور تعداد زیادی جوان و نوجوان کرونا میگیرن .اثن حین رفتن به محل برگزاری کنکور تو مترو اتوبوس موقع برگشت.هزاران نفر میان تو جامعه .در جواب اون ک گفت صندلی هارو ۱۰ متری بزارید بابا کرونا مگ متر میشناسه داخل سالن ک هوای ازاد نیس.مگه اینکه ورزشگاه استادیوم های فوتبال روباز کنکور بگیرن .اینم خنده داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
افاضه فضل نکن
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۷:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حذف کنکور۹۹ و موکول کردن ان به سال بعد ....کرونا حالا حالا هست ....پیک های بیماری هنوز هست ...یکی دوتا هم نیست ....با جون دانش اموزا بازی نکنید همین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
شما هم با اعصاب ما دانش اموزا بازی نکنته
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بچه های ما چه گناهی کردن اگه کنکور ندن باید برن سربازی
Iran (Islamic Republic of)
تمنا
۱۹:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چرا چرت میگی حذف چیع،؟؟؟؟مگه ما بیکاریم دوسال از آینده مون جا بمونیم اصن شما تضمین میدی کسیکه حالا خوب خونده سال بعد شرایطشو داشته باشه بازم بخونه
Iran (Islamic Republic of)
Alen
۲۰:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
پس دوست عزیز تکلیف ما چی میشه که چند ماهه داریم زحمت میکشیم و میخونیم...این همه سختی کشیدیم ک کنکور کنسل شه..به نظر من انتخاب از روی سوابق تحصیلی بهتر از این شرایطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
برو بابا.. سال دیگه یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
منم موافقم توروخداموکول کنندب سال آینده چی میشه چون خیلی باسختی واسترس فراوان مانفس میکشیمودرس میخانیم
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۰۰:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من معتقدم افرادی ک این بهونه ها رو برا کنکور ندادن میارن فقط درس نخوندن و بهونه الکی میارن...عزیزان همین شماها بیرون میرید بازار میرید ولی تو سالن کرونا می گیرتون؟؟ماسک بزنید هیچ اتفاقی نمی یوفته...شاید تا دوسال دیگه کرونا باشه قرار نیست همه از درس عقب بیوفتن...شماها تو شرایط عادی هم چیزی نمیشه درستون
United States of America
معصومه
۱۷:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام والا ماکه از استرس مردیم بنظرم میشه بااجباری کردن ماسک ودستکش کنکوروبرگزار کردسرجلسم فاصله صندلیارو2متری از هم بزارن.حذف کنکور نامردیه مااینهمه زحمت کشیدیم چند ماهه داریم درس میخونیم تکلیف ماچی میشه خیلی سختشونه میتونن 20درصدباقیمانده رواز کنکور حدفکنن اینطور شرایط همه برابر میشه ولی توروخداحذفش نکنید گناه داریم ماوالاچشام دراومد سراین کتابا خیلیم نشد شهریوربرگزار کنن ولی برگزارشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
همینجوری بدون ماسک بزور نفس میکشیم .با ماسک تو گرما و دستکش چجوری اخه.بعدشم ماسک دونه ۴۰ ۵۰ هزار از کجا بیاریم بخریم.اثن اینجا ماسک پیدانمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
نگران نباشین حذف نمیشه.فرصت خوبی است برای کنکوری ها از وقت استفاده کنید محکم بخوانید انشاالله موفق خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کنکور نباااااااااید حذف شه هیچ وقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حرف مفت نزن مومن داخل سالن یک سیستم تهویه هوا نداره.کولر نداره.چه برسه ماسک .دستکش بزنیم بریم سر جلسه بوی گند داخل سالن میاد که حالت بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
خاتون
۱۷:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
در جواب اون دوستی که گفتن وقتی خیلی از دانشگاه ها بدون کنکوره چرا نمیرید همون دانشگاه ها؟ معیار الان چیه؟ فقط دانشگاه رفتن؟ یه مدرک لیسانس گرفتن؟
مدرکی که توش مینویسین صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و هیچ ارزشی نداره؟ توی رشته ی تجربی حتی پرستاری هوشبری و مامایی که جز اخرین رشته های بیمارستانی هستن بدون کنکور نیست... حتی دانشگاه ازادش... حذف کنکور ناعادلانه ترین اتفاق ممکنه. من با معدل 18.71 دیگه هیج امیدی حتی برای پرستاری نباید داشته باشم در صورتی که با رتبه پارسالم میتونسم برم پرستاری بهشتی... تعویق درسته... ولی حذف اصلا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
میزان درس هایی که مونده بسیار بیشتر از اون چیزیه که فکرش رو میکنید و تازه حولستون به استان های گرمسیر باشه که برقراری کلاس ها با امکانات افتضاح سرمایشی شدنی نیست...همینطور کنکور....در هوای بیش از 60 درجه چطور میخواید دانش کنکوری هارو جا بدید؟!! این اجهاف در حق ماست اگر کنکور رو بخواید در گرمترین ماه ها مثل مرداد و شهریور بگیرید و همینطور اگر بخواید در تیر ماه هم بگیرید باعث شیوع شدید کرونا خواهد شد.....اگر به سال دیگه انتقال پیدا کنه با همه ضرر ها بهتر هست
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
برای ما هم بیشتر از بیست درصد مونده
فقط بچه های تهران مدنظرشون بوده ظاهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کاملا موافقم دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه من خودم کنکوریم و تا الان خیلی سختی کشیدم فشار کنکور از یک طرف و فشار والدین و اطرافیان از هزار طرف دیگر آدم را نابود می کند ولی سلامت ما از همه چیز مهم تر است منی که بیماری زمینه ای دارم اگه بیام کنکور و کرونا بگیرم ممکنه بمیرم و کسایی مثل من زیاد هستن کنکور باید لغو و به سال آینده موکول شود و ظرفیت های سال آینده 2 برابر شود هر چند 1 سال دیگر با کنکور بودن سخته ولی سلامتی مهم تره اگه من تهران هم قبول شم ولی به خاطر کرونا بمیرم چه فایده ای داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دستتون درد نکنه آقای سبطی حرف حق زدید.دختر من از دیروز تا حالا حالش بد بود..خدا خیرتون بده..کنکور باید برگزار بشه اما بعد فروکش کردن این بیماری و با رعایت موازین بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمیه
۱۶:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من نمیدونم این کارشناس محترم کجا دارن زندگی میکنن که هنوز نمیدونن وزیر و جناب خدایی و رئیس جمهور که گفتن بیست روز بعد امتحانات نهایی کنکور هستش
و اینکه والا ما تا اخر اردیبهشت رفتیم مدرسه همچین همه ی دانش اموزای کنکوری. با اینهمه صحبت های بی پایه و اساس اسمشون رو گذاشتید کارشناس اموزش خیل جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من حتى نبايد كنكور را عقب انداخت بچه هاى ما كه دايم دارند درس مى خونند وزحمت مى كشند تحمل اين موضوع رو ندارند فقط بايد مسايل بهداشتى رعايت بشه همه ماسك بزنند صندلى ها با فاصله بيشترى چيده بشه تذكرات بهداشتى داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۸:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز خیلی ها زحمت میکشند اما انقدر خودخواهانه و احمقانه به موضوع نگاه نمیکنن سلامتی دانش اموزا از زحمت دختر شما مهمتره ضمنا کرونا رعایت موارد بهداشتی در محیط بسته رو نمیشناسه
United States of America
دانش اموز
۲۰:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما هم خوندیم و اگه زمان اضافه بشه وقت بیشتری رو صرف دوره میکنیم
اینکه برناممون رو تغییر بدیم بهتر از مرگه
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۲۱:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
امان از نظرات مفت گِران!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۱:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دور از جون همه بچه ها، نظرتون درباره بیماری تمام داوطلبا تو یه حوزه خاص چیه؟ هر لحظه منتظرین که اسم حوزه امتحانی که عزیز شما توش شرکت کرده هم جزءِ حوزه های آلوده اعلام بشه و شاید این کابوس دو هفته بعد از آزمون اتفاق بیفته...
و در نهایت مرگ تعدادی از بچه هایی که برای آیندشون تلاش میکردن و یا زنده موندنشون درحالیکه دچار مشکل ریوی شدن که غیرقابل درمانه و آرزوی یک تنفس راحتو دارن!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم برای شما با این طرز فکر و خودخواهیتون حتی اگر 1 نفر هم به خاطر کرونا گرفتن حین کنکور بعد از مدتی فوت شود حق الناس بزرگی رخ داده که به هیچ وجه قابل توجیه نیست من خیلی از شما معذرت میخواهم که این را میگویم ولی فرض کنید آن 1 نفر شاید فرزند شما باشد آیا آن موقع باز هم سر حرفتان باقی خواهید ماند؟؟؟!!!قطعا نه
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۷:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
شما نظر ندید لطفا
Denmark
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
بهترین راه حل لغو کنکور سال جاری است.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۷:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
اونوقت میدونی کنکور سال بعد چه افتضاحی میشه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من هم با لغو همه ی کنکورهای سال جاری موافقم،
آقا/خانم مهندس شما بفرمایید چه افتصاحی میشه؟
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد! کمی بیشتر به اطرافتون توجه کنید، خیلی از رخدادهای مهم دنیا لغو شده، به خودتون بیاین!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چی میگی شما؟یساله داریم میخونیم به همین راحتی حذف؟؟مگه کشکه؟چرا ایقد ریلکس با قضیه برخورد میکنید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
چی چی لغو بشه
من فقط امسال معافیت دارم سال بعد نمیتونم شرکت کنم
بهترین راه تعویق چند ماهس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ما ک یه سال پشت کنکور موندیم باز یه سال عقب بیفتیم التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خیلی راحت حرف میزنید معلومه کنکوری نیستید
Iran (Islamic Republic of)
MA
۱۶:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
فقط بعضی حرف های آقای سبطی منو خجالت زده کرد
باباجان این حرف های شما فقط به درد شهر های بزرگ و پایتخت میخوره
شهر های کوچیک و روستا ها از این راهکار های شما هیچ سودی نمیبرن
به این میگن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کنکور سره جاش باشه، کنکور به هیچچیز کاری نداره نمیشه که عمرمون هدر بره، زودتر باید تعیین تکلیف بشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
عمرمون هدر بره بهتره یا اینکه کرونا بگیریم وخدایی ناکرده بمیریم


کنکور باید به سال آینده موکول و ظرفیت پذیرش سال آینده 2 برابر شود

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من نمی دونم شما هاچه اسراری به مرگ زود هنگام دارید یک سال دیر به دانشگاه رفتن بهتر از هرگز نرفتن
و بعضی ها میگن باید با دست کش و ماسک سر جلسه برین .من یه سوال دارم ببخشید شما چه طور میخواهید توگرما ۴ ساعت ماسک بزنید همینجوری استرس باعث تند شدن نفس وعرق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خدایا اینو چرا افریدی اخه
۱۲