انجام بیش از یک هزار عملیات اطفاء حریق در سنندج

یک هزار و ۳۵۱ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

انجام بیش از یک هزار اصفاء حریق در سنندجسهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از انجام یک هزار و ۳۵۱ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سال گذشته خبر داد و گفت: این عملیات‌ها شامل ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق و ۵۶۳ عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندجگفت: در راستای تسریع درامداد رسانی در حوادث، آتش نشانان این سازمان در ۵ ایستگاه آتش نشانی و ۳ پایگاه در سطح نواحی منفصل شهری فعالیت دارند.

او اظهار داشت: از آنجا که حفظ جان و مال مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است آتش نشانان سنندجی سال گذشته عملیات‌های مختلفی در داخل محدوده شهر و بیرون از محدوده و گا‌ها روستا‌ها انجام داده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۳۵۱ عملیات امداد و نجات در طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق و ۵۶۳ عملیات امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری افزود: از تعداد ۷۸۸ عملیات اطفاء حریق صورت گرفته در طی سال گذشته؛ ۴۴۵ مورد عملیات اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل، ۱۲۰ مورد مسکونی، ۸۸ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۵ مورد تجاری، ۳۱ مورد ضایعات و زباله، ۱۱ فقره انبار، ۸ فقره صنعتی، ۴ مورد اداری، ۴ مورد تاسیسات شهری، ۳ مورد مراکز تجمعی و آموزشی، ۲ مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۷ فقره سایر موارد بوده است.

او عنوان کرد: ۲۴۲ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۹۰ مورد آسانسور، گیر کردن انگشتر ۵۰ مورد، ۳۹ مورد تصادف، ۳۹ فقره باز کردن درب، ۳۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۳ مورد سقوط و ریزش چاه، انفجار گاز ۵ فقره، ۴ مورد ریزش آوار، ۴ مورد سقوط اجسام و اشیاء، خفگی و گاز گرفتگی ۴ مورد، سقوط از ارتفاع ۳ مورد، برق گرفتگی ۳ مورد، عملیات غواصی ۲ مورد و ۳۲ فقره سایر موارد از ۵۶۳ عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین تصریح کرد: از تعداد یک هزار و ۳۵۱ ماموریت انجام شده؛ یک هزار و ۳۲۸ ماموریت در داخل محدوده، ۱۶ ماموریت در خارج از محدوده و ۷ مورد نیز در روستا‌های اطراف صورت گرفته است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در ماموریت‌های انجام شده تعداد ۸۱ نفر شامل ۷۸ نفر از شهروندان و ۳ نفراز آتش نشانان مجروح و متاسفانه ۱۸ نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت بیان کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۴۸۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۹۱ نفر به صورت درون سازمانی و ۸ هزار و ۱۹۷ نفر نیز به صورت برون سازمانی بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.