حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان کرمانشاه

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه با اشاره به طرح‌هایی که در سال جدید در اولویت حمایت اعتباری قرار می‌گیرند، گفت: حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان و ارزآوری از ملاک‌های تعیین مسیر اقتصادی استان در سال ۹۹ است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه امسال علاوه بر تسهیلات بانکی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هم در قالب ردیف‌های متمرکز برای جهش تولید اختصاص یافته است، فرصت مناسبی برای کرمانشاه فراهم شده تا اعتبار بیشتری برای رونق واحد‌های تولیدی و اقتصادی خود جذب کند.

وفایی گفت: در گام نخست ۴۴ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با رویکرد حمایت از بازار داخل جمع بندی و در نخستین نشست ستاد جهش تولید استان مطرح شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه حمایت از تولید داخلی با نگاه به بازار استان، منطقه و کشور را یکی از معیار‌های این سازمان برای اولویت بندی طرح‌های اقتصادی سال ۹۹ دانست و گفت: تنها راه ایجاد جهش در تولید، فعال سازی واحد‌های راکد و اشتغالزایی همین مسیر است.

او ارز آوری و حمایت از صادرات را دیگر ملاک اولویت‌های استان در سال جدید عنوان و بیان کرد: با تکمیل جاده، گمرک و بازارچه سومار این مرز را تا پایان سال به صورت کامل راه اندازی کنیم و همچنین راه اندازی و تکمیل تاسیسات بازارچه‌های شوشمی، شیخ صله و پرویزخان هم در دستور کار خواهد بود.

او همچنین عنوان کرد: حمایت اعتباری از طرح‌های مهم حوزه‌های مختلف از جمله راه، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری  هم در سال جدید در دستور کار قرار دارد.

وفایی همچنین به طرح احداث راه آهن کرمانشاه به خسروی اشاره و افزود: ما در اواخر سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اعتبار گرفتیم که در گام نخست راه آهن حد فاصل کرمانشاه تا اسلام آباد غرب احداث می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تکمیل طرح سامانه گرمسیری را اولویت اول طرح‌های اقتصادی سال ۹۹ عنوان و اظهار داشت: اگر این طرح به صورت کامل تکمیل شود، ۲۳ هزار شغل ایجاد می‌کند که یک تحول بزرگ در حوزه اشتغالزایی خواهد بود.

وفایی در عین حال گفت: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پیشبرد سامانه گرمسیری هزینه شده که تنها منبع تامین مالی آن صندوق توسعه ملی است و هرگونه برداشت جدید از این صندوق هم مشروط به اجازه رهبر معظم انقلاب است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار