تجهیز بیمارستان‌های گیلان به دستگاه اکسیژن ساز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز بیمارستان‌های این استان به دستگاه اکسیژن ساز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به کمبود‌های قابل توجه در گیلان به لحاظ امکانات زیرساختی درمان و بهداشت لازم است تلاش‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

او با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های رازی رشت، انزلی و جدیدالاحداث تالش به دستگاه اکسیژن ساز افزود: تجهیز بیمارستان‌های لاهیجان، رودسر، لنگرود و بیمارستان الزهرا در رشت نیز در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا و کفاف ندادن زیرساخت‌های درمان با توجه به شناور بودن جمعیت گیلان دولت تصمیم بر استقرار تجهیزات و امکانات بهداشت و درمان در این استان گرفت.

سالاری با تاکید بر اینکه باید برای داشتن جامعه‌ای سالم زیرساخت بهداشت و درمانی کافی وجود داشته باشد، گفت: تجهیزات و امکانات بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی گیلان نسبت به سال‌ها و حتی ماه‌های گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است.

او با اشاره به تجهیز مراکز درمانی گیلان به دستگاه‌های همچون اکسیژن ساز افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان رازی و یک دستگاه در بیمارستان جدید تالش راه اندازی شد که برای تهیه و نصب این دستگاه‌ها مجموعا حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر اکسیژن ساز بیمارستان انزلی نیز در حال نصب است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجهیز بیمارستان‌های لاهیجان، رودسر، لنگرود و الزهرای رشت را نیز در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.