مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱ هکتار از مزارع اسلام آبادغرب

مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: عملیات کنترل و مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شد است، که این مبارزه از اواخر اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران کریمی؛ مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: عملیات کنترل و مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شد است، که این مبارزه از اواخر اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 کریمی، با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: توجه به تولیدات در حوزه کشاورزی از عوامل توسعه اقتصادی هر کشوری است و با توجه به نامگذاری سال بعنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، مسئولان امر باید بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشند.

کامران کریمی افزود: تاکنون مبارزه خوبی با آفت سن مادر و علف هرز انجام شده و بهتر است که از ورود سموم غیراستاندارد به بازار در حوزه کشاورزی به ویژه درباره سن غلات جلوگیری شود.

مدیرجهاد کشاورزی اسلام آباد غرب بیان کرد: طرح مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر، در سطح ۲۱۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.

او افزود: عملیات کنترل و مبارزه با بیماری‌های غلات کشت شده تاکنون در سطح ۴۲۰ هکتار از مزارع گندم و جو اسلام آباد غرب انجام شده است.

او گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو را با دقت انجام دهند تا باکاهش جمعیت پوره سن و سطح مبارزه، از خسارت وارده به دانه گندم جلوگیری شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.