توسعه بیش از ۵۰۰ هکتاری باغات کرمانشاه در سال گذشته

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه بیش از ۵۰۰ هکتاری باغات استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : ۳۱۰ هکتار از این باغات از نوع باغات مدرن بوده و مابقی به باغات شیبدار که عمدتاً باغات دیم هستند، اختصاص دارد.

او گفت : عمده باغات مدرن ایجاد شده طی سال گذشته در استان شامل باغات انگور آبی، گردو، پسته، سیب، انار و گیلاس بوده و باغات دیم اراضی شیب دار هم به انگور، بادام، گل محمدی و مقادیر محدودی زرشک اختصاص داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیشترین توسعه باغات را در شهرستان‌های صحنه، کرمانشاه و ثلاث باباجانی شاهد بودیم، هر چند در همه شهرستان‌های استان کم و بیش توسعه باغات را داشتیم.

زارعی سپس با بیان اینکه سطح باغات استان کرمانشاه تا سال گذشته ۴۱ هزار و ۳۵۴ هکتار بود، گفت: هم اکنون این سطح به ۴۱ هزار و ۸۶۰ هکتار رسیده است.

زارعی با بیان اینکه شهرستان صحنه با ۸۳۰۰ هکتار بیشترین باغات استان کرمانشاه را دارد، گفت: شهرستان کرمانشاه با ۴۹۰۰ هکتار و شهرستان قصرشیرین نیز با حدود چهار هزار هکتار دومین و سومین شهرستان‌های با بیشترین سطح باغات استان کرمانشاه هستند.

زارعی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان باغ داریم، گفت: سالانه ۳۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغات در استان کرمانشاه، گفت:توسعه باغات به ویژه باغات گرمسیری در استان توجیه پذیر است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار