نصب و راه اندازی دستگاه هشدار دهنده پیش آگاهی بروز زنگ زرد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از نصب و راه اندازی دستگاه هشدار دهنده پیش آگاهی بروز زنگ زرد در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : دستگاه اسپورتراپ سیستمی دارد که وظیفه آن به دام انداختن اسپور بیماری زنگ زرد می‌باشد و نوعی سیستم پیش آگاهی بوده و در شهرستان سرپلذهاب که اولین بیماری زنگ زرد در این شهرستان مشاهده می‌شود نصب گردیده است.

او گفت : این دستگاه بعداز نصب در منطقه به طور شبانه روزی روشن بوده و اسپور‌های بیماری را در هوا جذب می‌نماید و در پایان هر سه روز نوار دستگاه زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گرفته و اسپور‌های آن شمارش می‌شود.

او به ویژگی‌های دستگاه اسپورتراپ پرداحت و گفت: این دستگاه قابلیت پیش آگاهی در خصوص وجود اسپور سایر بیماری‌های قارچی را نیز دارا می‌باشد و می‌توان از آن بعنوان سیستم پیش آگاهی بیماری‌های مانند سیاهکها، فوزاریوم و سایر زنگ‌ها استفاده نمود.

شریفی افزود: با کمک این دستگاه می‌توان قبل از ظهور بیماری و اپیدمی آن عامل بیماری را در منطقه تشخیص داده و با اطلاع رسانی بموقع به کشاورزان از گسترش بیماری جلوگیری نمود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار