توزیع غذای متبرک حرم رضوی در لارستان

تعداد ۱۵۰ پرس غذای متبرک حرم رضوی در بین کادر درمانی، پزشکان، پرستاران و بیماران بستری بیمارستان امام رضا (ع) لارستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی جهانگیری مسئول کانون خادمیاران رضوی لارستان با اشاره به اینکه مرکز هماهنگی کانون‌های رضوی لارستان شامل ۲۳ کانون تخصصی-موضوعی و ۵ کانون محله‌ای است گفت: کانون‌های تخصصی، موضوعی شامل کانون شعر و ادب، سلامت، کمک به نیازمندان، زائر اولی‌ها، هنری، مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی بوده که ادراه هر کدام از آن‌ها بر عهده یک مدیر است.

او، با اشاره به اینکه یکی از کانون‌های فعال در لارستان کانون وقف و نذر است، بیان کرد: این کانون توانسته در موضوع کرونا هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان را به منظور تهیه اقلام بهداشتی در اختیار قرارگاه فرهنگی نجف قرار دهد.

جهانگیری تصریح کرد: با توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی غذایی از محل کمک‌های مردمی و آستان قدس رضوی تهیه و در مناطق محروم شهری و روستایی این شهرستان در راستای رفع قضا و بلا به مدت ۱۰ شب قربانی گوسفند در سطح شهر انجام و گوشت‌های نذری در بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه توزیع شد.

مسئول کانون خادمیاران رضوی لارستان ادامه داد: در قالب طرح ملی نسیم رضوی خادمیاران با سرکشی از بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی، علاوه بر تقدیر از مدافعان سلامت، تعداد ۱۵۰ بسته نبات و ۱۵۰ غذای تبرکی حرم مطهر امام رضا (ع) بین کادر درمانی، پزشکان، پرستاران و بیماران بستری در بیمارستان لارستان توزیع شد که طبق هماهنگی‌های انجام شده از طریق کانون جهادی رضوی، اقدام به جمع‌آوری گیاه آلوئه ورا برای تهیه ژل ضدعفونی از منازل و باغ‌ها شده است.

او، با بیان اینکه خادم یاران رضوی لارستان در طرح غربالگری در ورودی‌های شهر لار مشارکت فعال داشته‌اند، افزود: به مدت ۷ شب خادم یاران رضوی لارستان اقدام به گندزدایی و پاکسازی معابر عمومی و محل‌های پرتردد سطح شهر لار پرداخته‌اند که این امر تا پایان شکست کرونا ادامه دارد.

جهانگیری با اشاره به اینکه با مشارکت خادمیاران رضوی لارستان و تولیت آستان مقدس، در شب میلاد امام علی (ع) مبلغ ۴۵ میلیون تومان کارت هدیه تهیه و در بین ایتام شهرستان توزیع شده، اضافه کرد: کانون رضوی این آمادگی را دارد تا در حد توان برای رفع مشکلات گام بردارد که یک نمونه آن حضور ۵۰ نفر از خادمیاران رضوی لارستان در مناطق سیل زده (پل دختر) و اهداء ملزومات زندگی شامل یخچال، اجاق گاز و ظروف به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اهدا شد.

مسئول کانون خادمیاران رضوی لارستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۴۵۰ خادمیار خواهر و برادر در این شهرستان حضور و فعالیت دارند، اظهار کرد: این افراد پس از آموزش، سالیانه ۱۲ روز در سال افتخار خدمتگزاری به زائران حضرت رضا (ع) را دارند و علاوه بر آن در زمینه‌های مختلف باید در طول سال به مردم خدمات‌رسانی داشته باشند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار