اصناف توزیعی خدماتی و تجاری باید بسته باشند

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اصناف توزیعی خدماتی و تجاری باید بسته باشند چراکه اگر باز شوند تخلف محسوب می‌گردد و مشمول پلمب شدن کسب و کارشان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان اظهار داشت: برخی واحد‌های صنفی که خارج از چارچوب مقرر شده رفتار می‌کنند و واحد خود را باز می‌نمایند پلمب می‌شوند چراکه ماموران اداره اماکن، بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی با واحد‌هایی که قانون ستیزی می‌کنند بدون اخطار برخورد و مستقیم پلمب می‌کنند.

او بیان کرد: اصنافی که مربوط به مواد غذایی، بهداشتی و کالا‌های اساسی مردم هستند فعالیت دارند، اما سایر صنوف دیگر مانند اصناف توزیعی خدماتی و تجاری باید بسته باشند چراکه اگر باز شوند تخلف محسوب می‌گردد و مشمول پلمب شدن کسب و کارشان می‌شود همچنین کارگاه‌های تولیدی نیز با رعایت مسائل بهداشتی باز هستند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: صنوفی که الزاما باز هستند باید نکات و پروتکل‌های بهداشتی را که اداره بهداشت و علوم پزشکی به اتاق اصناف ابلاغ کرده را رعایت کنند هر چند که خود اداره بهداشت بر فعالیت‌های آنان نظارت دارد.

او در مورد اصنافی که با بستن کسب و کار خود متضرر شدند اظهار داشت: پیگیر مطالبات صنوفی که با بستن کسب و کار خود متضرر شدند هستیم، اما بستگی دارد که دولت به قول‌هایش عمل کند. همچنین در مورد تسهیلات کم‌بهره برای توافقات مالیاتی نیز تعهد‌هایی انجام داده‌ایم، اما باوجود نهایی نشدن آن‌ها درحال پیگیری هستیم.

جهانگیری در ادامه افزود: به چک‌هایی که از آغاز امسال موجود بود تا تاریخ ۲۰ فروردین اجازه برگشت ندادیم و اگر چنانچه چکی از کسبه در این زمان برگشت خورده شود بعد از پایان تعطیلات پیگیری آن‌ها صورت می‌گیرد. همچنین کسانی که وام‌های قرض‌الحسنه گرفته‌اند نیز اقساط آن‌ها بازمی‌گردد، اما اکثر وام‌های موجود با بهره هستند که شامل آن‌ها نمی‌شود.

او عنوان کرد: اصناف باید حتما به چرخه فعالیت اقتصادی بازگردند، اما از این بابت ناگزیر هستیم منتها باید به سمت خود مراقبتی و کنترل بیماری حرکت کنیم، باید فرهنگ خود مراقبتی را جایگزین قرنطینه کرده و بدانیم در شرایط مختلف چه نکات بهداشتی و ایمنی را لزوما باید رعایت کرد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به شروع مجدد فعالیت‌ها افزود: اگر موارد بهداشتی و ایمنی در این مدت رعایت شود و فرهنگ‌سازی درست انجام پذیرد امید داریم که تا ۲۰ فروردین بتوانیم شاهد بازگشت دوباره کسبه به عرصه اقتصادی باشیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.