ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زمینه برای حضور جوانان در عرصه‌ مدیریت ایجاد شود

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: امیدوارم با توصیه‌های لازم و اتفاقاتی که در کشور رخ داده زمینه برای حضور جوانان در عرصه‌های مدیریت ایجاد شود.

محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش جوانان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: میانگین سنی کشور در طول چند دهه گذشته جوان بود، اما متاسفانه در چند سال اخیر این موضوع دیگر وجود ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: از شروع انقلاب اسلامی تا یک دهه قبل محور اصلی اتفاقات در کشور جوانان بودند و پست‌های مدیریتی کشور نیز در اختیار این قشر بود، اما در چند سال اخیر که جوانان ابتدای انقلاب پیر شدند دیگر بحث مدیریت جوانان در کشور کم رنگ شده است.

او با بیان این که متاسفانه مدیریت پیر باعث بالا رفتن سن جوانی شده، گفت: تمامی مدیران درجه یک کشور تا یک دهه قبل زیر ۵۰ سال سن داشتند و این باعث شده بود تا مدیران درجه دوم نیز زیر سی سال سن داشته باشند، اما متاسفانه نادیده گرفتن این موضوع باعث شد تا در حال حاضر به افرادی که بالای ۴۵ سال سن دارند و تازه به پست مدیریتی می‌رسند مدیر جوان گفته شود.

ابطحی ادامه داد: این نکات باعث شد تا بحث جوانی در مدیریت کشور بسیار کمرنگ شود، اما من امیدوار هستم تا با توصیه‌های لازم و اتفاقاتی که در کشور رخ داده زمینه برای حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی ایجاد شود، به اعتقاد من، این روز‌ها دیگر نسل جوان منتظر نمانده و یک جامعه مدنی غیر اعلام شده به خصوص پس از آمدن فضای مجازی را ایجاد کرده است که این موضوع باعث می‌شود تا طرز تفکر نسل جوان با مدیران نسل قبل متفاوت باشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این که بسیاری از مدیران نسل اول انقلاب امروز ادبیات نسل جوان را متوجه نمی‌شوند که ممکن است باعث ایجاد فاصله شود و برای آینده بحران آفرین باشد، خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم با این تلنگر‌های لازم بحث استفاده از جوانان جدی گرفته شود تا ادبیات کشور یکسان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار