بیرانوند: تعویق المپیک برای سهراب مرادی خوب بود/ همکاری فدراسیون وزنه برداری با برخواه ادامه خواهد داشت

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: تعویق یک ساله رقابت‌های المپیک برای سهراب مرادی اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص شرایط این روز‌های این فدراسیون اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و  شرایط این روز‌های کشور، اعضای فدراسیون وزنه برداری در خانه هایشان به سر می‌برند و اردوی تیم ملی هم به همین دلیل برگزار نمی‌شود. منتظر هستیم تا ببینیم چه شرایطی در آینده به وجود می‌آید.

بیرانوند: تعویق المپیک برای سهراب مرادی خوب بود/ همکاری فدراسیون وزنه برداری با برخواه ادامه خواهد داشت

بیرانوند درپاسخ به این سوال که تعویق رقابت‌های المپیک به نفع وزنه برداری ایران بوده یا نه، بیان کرد: تعویق المپیک برای سهراب مرادی خیلی خوب بود. حالا سهراب مرادی وقت بیشتری برای آماده کردن خود بعد از آن مصدومیت را دارد. البته نمی‌خواهیم به این شکل به موضوع نگاه کنیم که آیا تعویق یک ساله به نفع وزنه برداری ایران بوده یا نه، اما باید خودمان را برای این پیش آمد، آماده کنیم و البته باید با این شرایط کنار بیاییم تا دچار آسیب نشویم.


بيشتر بخوانيد: وزنه‌برداری ایران در سال ۹۸/ از مصدومیت شدید مرادی تا تغییر سیستم به سبک رستمی


دبیر فدراسیون وزنه برداری درمورد رقابت‌های لغو شده گزینشی المپیک بیان کرد: همچنان تکلیف این بازی‌ها مشخص نیست، اما تا چند ماه آینده همه مسابقات به حالت تعلیق درآمده و باید ببینیم کمیته بین المللی المپیک چه تصمیمی در خصوص رقابت‌های گزینشی خواهد گرفت.

او درخصوص تمرینات این روز‌های ملی پوشان تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: مثل تمام ورزشکاران دنیا، وزنه برداران ایرانی هم به صورت اختصاصی ورزش و تمرین می‌کنند و ما هم نمی‌توانیم کار خلافی انجام بدهیم و به صورت تیمی تمرینات را برگزار کنیم.

بیرانوند درمورد اینکه گفته می‌شود قرارداد محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری یک سال دیگر تمدید می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل تعویق یک ساله رقابت‌های المپیک و با توجه به رضایتی که از عملکرد برخواه در این مدت وجود داشته، او بازهم سرمربی تیم ملی وزنه برداری خواهد بود و با او همکاری خودمان را ادامه می‌دهیم.

بیرانوند: تعویق المپیک برای سهراب مرادی خوب بود/ همکاری فدراسیون وزنه برداری با برخواه ادامه خواهد داشت


بيشتر بخوانيد: قرارداد سرمربی تیم ملی با فدراسیون وزنه برداری تمدید می‌شود


دبیرفدراسیون وزنه برداری درمورد کسر قرارداد فوتبالیست‌ها به دلیل تعطیلی رقابت‌های ورزشی و اینکه آیا این موضوع در ملی پوشان وزنه برداری هم انجام می‌شود یا نه، گفت: ابتدا باید بگویم حقوق اعضای تیم ملی وزنه برداری آنقدری بالا نیست که بخواهیم  مبلغی را هم از آن‌ها کم کنیم. حقوق بسیاری از وزنه برداران ملی پوش حدود ۳ تا ۴ میلیون در ماه است و تازه اگر مدال بین المللی هم بگیرند بخشی به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.  

بیرانوند ادامه داد: بودجه فدراسیون وزنه برداری در سال ۴ میلیارد در سال است و در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش حقوق ورزشکاران به دلیل تعطیلی رقابت‌ها در پی شیوع ویروس کرونا نداریم. چرا که اصلا چنین چیزی مطرح نشده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار