مبتلایان به کرونا در جهرم به ۸۲ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با دریافت نتیجه ۵۷ نمونه ارسالی دیگر، ۲ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۸۲ نفر رسید.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: : امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه ۹۹، با دریافت نتیجه ۵۷ نمونه ارسالی دیگر، ۲ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۸۲ نفر رسید.

او افزود: هر ۲ بیمار جدید جهرمی هستند و آقایی ۲۵ ساله و خانمی ۴۰ ساله که در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، این خانم ۴۰ ساله در فرآیند بیمار یابی شناسایی شده است.

رحمانیان با توجه به اتمام تعطیلات نوروز ۹۹ و باز شدن برخی از صنوف که موجب شکل گیری اجتماعات خواهد شد عنوان کرد: پیش بینی می‌شود طی هفته آینده شاهد رشد ناگهانی تعداد مبتلایان در شهرستان باشیم.

او تاکید کرد: همشهریان عزیز می‌بایست بیش از پیش مراقب بوده و کاهش تعداد مبتلایان را دلیل بر قطع زنجیره انتقال این ویروس ندانند. این نکته حائز اهمیت است که تجمعات غیر ضروری سرعت شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد.

رحمانیان بیان کرد: حفظ رعایت فاصله در بانک ها، سوپر مارکت ها، هایپر مارکت ها، میوه فروشی‌ها و ... در جلوگیری از انتقال این بیماری بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه افزود: خواهشمندیم این بیماری را ساده نگرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانتان مانند قبل با ما همکاری داشته باشید تا بتوانیم با کمک همدیگر از این مقطع عبور کنیم.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.