کاسبان کرونا؛

چه کسانی در تعطیلات، خودرو را گران کردند؟

شیوع ویروس کرونا، بازار خودرو را همچون سایر بخش های اقتصادی کشور تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار‌های اقتصادی یکی از مهمترین بخش‌هایی بودند که با ورود ویروس کرونا به کشورمان تحت تاثیر قرار گرفتند؛ سایه کرونا آسمان اقتصاد کشور را پوشانده است و خبری از خرید و فروش متداول مردم مگر در برخی کالا‌های اساسی و ضروری نیست.

قرار بود بازار شب عید به نقطه عطفی برای فروش محصولاتی مثل پوشاک، خودرو و مواردی از این قبیل تبدیل شود، اما رکودی کم سابقه بخش های مختلف اقتصادی کشور را در بر گرفته است؛ در این میان بازار پر تلاطم خودرو کشورکه همواره مستعد اتفاق‌های عجیب و غریب از جمله افزایش قیمت‌های باور نکردنی بوده  امروز به طور باورنکردنی با کاهش تقاضای شدید مواجه شده است.

خرید و فروش خودرو فعلا تعطیل!

موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار خودرو کشور در ایام مقابله با کرونا گفت: کرونا به شدت بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و از قبل عید و اوایل اسفندماه سال گذشته خرید و فروش در این بازار کاهش شدیدی داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه خرید و فروش خودرو هم اکنون به صفر رسیده است، بیان کرد: هم اکنون هیچ گونه خرید و فروشی در بازار اتفاق نمی‌افتد و نمایشگاه داران تا ۲۳ فروردین تعطیل هستند.

موتمنی تشریح کرد: قیمت‌هایی که در سایت‌ها و فضای مجازی دیده می‌شود واقعی نیست و تا بازگشایی بازار نمی‌توان هیچ قیمتی برای خودرو‌ها اعلام کرد. هم اکنون خرید و فروش خودرو به کمترین میزان خود رسیده است و بسیاری از مردم، خرید و فروش خودرو را به دلیل این‌که نیاز به حضور فیزیکی در بنگاه‌ها و دفترخانه‌ها دارد، متوقف کرده‌اند.

او تاکید کرد: مردم نباید فریب سایت‌های خرید و فروش خودرو را بخورند و باید تا بازگشایی بازار صبر کنند تا قیمت‌ها ثابت شود. زمانی که در بازار عرضه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌توان روند کاهشی قیمت‌ها را در بازار انتظار داشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت در بازار خودرو، اثر روانی را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: اگر امسال، تولید در بازار خودرو بیشتر شود، قیمت‌ها به تعادل خواهد رسید؛ تحویل به موقع خودرو‌های پیش فروش شده باعث حفظ آرامش بازار می‌شود.

متاسفانه اتفاقات پی در پی و مشکلاتی که برای کشورمان ایجاد شد بازار خودرو را به جولانگاهی برای دلالان تبدیل کرد؛ در شرایط فعلی امکان واردات خودرو در کشور وجود ندارد بنا بر این تمام نیاز بازار باید از طریق تولیدات خودروساز‌های کشور تامین شود و طی چند مدت اخیر تولید این خودروساز‌ها کفاف نیاز کشور را نداده است؛ این به معنای کمبود عرضه نسبت به تقاضا و بحرانی شدن شرایط است.

اگر چه در چند مدت اخیر خودروساز‌ان تلاش قابل ستایشی برای بهبود شرایط و تامین نیاز بازار داشتند، اما در نهایت این هدف هنوز محقق نشده و مشکل کماکان پا برجاست؛ تمام توضیحات فوق به معنای آن است که خودرو در کشور ما به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و کسانی که سرمایه بیشتری داشته باشند می‌توانند حاکمان این بازار و تعیین کننده قیمت نهایی خرید و فروش بازار باشند. فضای حاکم بر بازار خودرو کشورمان سرمایه‌های سرگردان بسیاری را به سمت خود کشیده و شرایط را بد و بدتر می‌کند. در چنین شرایطی دولت و خودروساز‌های دولتی در تلاش برای کنترل بازار هستند که اغلب امکان پذیر نیست.

تغییر شرایط بازار خودرو با ورود کرونا به ایران

امیر حسین کاکایی کارشناس حوزه خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آینده بازار خودرو کشور گفت: شیوع ویروس کرونا موضوع مهمی بود که بازار خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار داد و کوتاه یا طولانی شدن زمان درگیری با این بیماری می‌تواند شرایط متفاوتی در این بازار ایجاد کند. در صورتی که این بیماری تا یک ماه آینده کنترل شده و کشور به روال عادی خود بازگردد بدون شک با جهش قیمتی مواجه خواهیم شد.

او بیان کرد: در شرایط فعلی واردات خودرو در کشور وجود ندارد بنابر این قیمت خودرو‌های وارداتی به صورت معنی داری تغییر خواهد کرد، قیمت دلار در روز‌های فعلی در حدود ۱۵ هزار تومان است در حالی که مبانی قیمتی ما در این ایام حدود ۱۲ هزار تومان بوده است.

کاکایی تصریح کرد: با توجه به کاهش مسافرت‌ها و معاملات خودرویی، با آغاز دوباره معاملات مردم به سمت سرمایه گذاری باز خواهند گشت و همین موضوع علت افزایش تقاضا و اختلال در بازار خواهد شد.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: در شرایط فعلی خودرو مانند سکه و طلا در کشور ما  ارزشی ریالی پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا افراد بسیاری به دنبال سرمایه گذاری در این بازار باشند؛ در چنین شرایطی اختلال در بازار خودرو ربطی به عملکرد خودروساز‌ها نداشته و قیمت بازار به موازات قیمت ارز تغییر می‌کند.

او گفت: در ۳ ماه آخر زمستان شاهد بودیم که علی رغم افزایش تولید خودرو ساز‌ها بازار روند افزایشی خود را طی کرد. تمام این موارد در صورتی کنترل خواهد شد که دولت قیمت ارز را ثابت نگه دارد. البته توضیحات فوق به معنای رونق بازار نیست.

کاکایی تصریح کرد: در صورتی که روند مقابله با کرونا طولانی‌تر شده و برای چند ماه طول بکشد؛ باید این موضوع را به صورت کلان بررسی کنیم چرا که در این صورت اثر معنا دار و ماندگاری بر اقتصاد کشورمان خواهد داشت. با توجه به روندی که این ویروس در کنترل ما طی می‌کند گمان نمی‌کنیم کنترل آن طولانی شود.

بر اساس این گزارش با توجه نوسانات به وجود آمده در حوزه نفت و طلا، کنترل قیمت ارز کار چندان راحتی نخواهد بود و بانک مرکزی با مشکلات زیادی در این امر مواجه خواهد بود، کما این که در چند روز اخیر هم با نوسان قیمت ارز مواجه بودیم.

تا چند روز آینده بازار خودرو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و باید منتظر باشیم تا مشخص شود با نوسان جدید قیمتی مواجه خواهیم شد یا بازار خودرو شوک خاصی را تجربه نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
تنها راه رهایی از حباب قیمت خودرو باید نظارت تشدید وبه هر نفر فقط یک پلاک اختصاص یابد وبه افراد نابالغ که در حقیقت نوعی دور زدن پلاک های دوم و بعدی هست پلاکی تعلق نگیرد ودر صورت مشاهده جرائم بالا اختصاص یابد اون موقع خواهید دید که هیچ راه فراری نه به دلال ونه به سرمایه داران ونه به کارمندان خواهد بود و خودرو به دست مصرف کننده خواهد رسید خیلی هم اتفاق راحت وبدون هزینه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من نبودم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من نبودم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
همه مردم ناراضی هستن ولی انگارکسی گوشش بدهکارنیست
فقط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دولت دزد همیشه برای جبران بی کفایتی واطلاف پول وسرمایه کشور ورانتخوران دولتی فقط یک راه دارن اونم ست کنندتویه جیب مردم ماشدیم بردگان یه مشت دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
در جواب تیتر باید بگم
داستان را خلاصه به نام یک یا چند شخص نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خوب گرانی خودرو دست مافیای صنعت خودرویی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
هر چیزی در کشور گران شود شک نکنیذ کار دولت تدبیر امید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دولت تدبیر امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
به شدت افت قیمت خواهیم داشت . هم در مسکن هم در خودرو . چون اسیب های کرونا شدید خواهد بود. الان هر کی نقدینگی داشته باشه برندست نه مال
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دوست طلا داره میشه 700000اون وقت میگی هرکی مال پول داره برنده است عجب
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
انشاء الله که همینطورباشه.ولی هرطور که حساب کنی بازار امسال یه افزایش حداقل 15درصدی در همه زمینه ها خواهیم داشت.و فکر ارزان شدن را از سرتان بیرون کنید.الآن همه شرکتها به خاطر افزایش نرخ ارز آزاد بدنبال افزایش نرخ کالا هاشون هستن .در مورد خودرو هم ارزانی نخواهیم داشت و الآن اتفاقا به دنبال تعطیلی ظاهری بازار ،دلالان داشتن خودرو از بازار جمع میکردن تا بعد از کرونا یه حالی به ملت بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا کنه قیمت ها ریزش کنه
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندی گرمی ه
۲۳:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
انشاالله خداوند دلالان و خائنین به رفاه مردم را نابود کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کروناهای واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
همانهایی که شب جمعه بنزین را گران کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دشمن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به جان خودم به جان شما من که خودرو را گرون نکردم...کار من نبوده...
Russian Federation
احسان
۲۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
جالب است بدانید 99 در صد مردم میل به خرید خودرو دارن ولی پولی برای خرید ندارن این کارشناسان صد در صد کارشناس دلال و وابسته بده مافیای خودرو سازی است ،اینا با این تحلیل های مبتدی و طرفدارانه سعی در مقصر نشان دادن مردمی دارن که قدرت خرید پیازم ندارن چه برسه به خودرو ،اینا با این کارا و ملتهب نشان دادن بازار سعی در دریافت وامهای نجومی از دولت دارن و با همین وامها به خرید خودروهای تولیدی خودشون کنن و بر افزایش قیمتها تاثیر بزارن و همین رویه رو تا خالی کردن جیب دولت و بیت المال ادامه بدن و زمانش رسید الفرار به کانادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من تاکنون موفق به خرید ماشین ثبت نامی نشده ام ولی همسایه ام تا الان برای تمام افراد خانوده اش ماشین ثبت نامی گرفته است وبه من هم گفت اگر کارت ملی به من بدهی تا به اسم شما و ماشین برای خودم مبلغ 5میلیون تومان به شما می دهم ولی ما هر کاری می کنیم موفق نمی شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ریس اتحادیه طلا وجواهر هم همین نظررا داشتند که باید بازار بازگشایی بشه تا قیمت واقعی مشخص بشه ولی قیمتی که امروز اعلام شده از سمت دولت گرانتر از قیمت شانزده فروردینه پس به باز گشایی بازار هم نمیشه اعتماد کرد چون بعد از این خود دولت بیش از این که دلالها گران کرده اند افزایش قیمت میده
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بازار الآن مثل فنر جمع شده داره میشه با این اوضاع نرخ ارز اگر بازگشایی بشه و مثل همیشه نظارت نباشه فنرش در میره.
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۵:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مادامی که دولت از افزایش بی رویه ارز جلوگیری نکند. افزایش قیمت در تمامی کالا و اجناس محسوس خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا تو تا کارخونه که اشغال تولید می کنند باعث گرونی هستن کیلویی هم بفروشن انقدر نمیشه
Lithuania
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من اگر نظارت دقیق وچرخشی روی کلیه اجناس باشد به قیمت اصلی بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
شهران
۱۴:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
وقتی خریدار نیست شما هی گرونش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تکلیف ما که 5ماهه منتظر خرید خودرو هستیم چیه چکار کنم یکی راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا فکری به حال قیمت دلار 16000 و سکه 6-7 تومانی بکنید کشور داره به کجا می رود. دولت و نهادهای نظارتی و قضایی را باید بازخواست کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
داش مرد عمل مرد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کرونا تقاضای در صدی کرد و تهدید کرد اگر ندید ، سما را کرونائی میکنم ، اونها از ترس در صد کرونا رو گذاستن روقیمت ماشینها..
مردم نخرید این ماشینا. کرونائی هستند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام. به کد ملی‌ها‌یی که در دو سال گذشته اتومبیل دریافت کرده‌اند تا ۶ ماه اتومبیل نفروشید. تقاضای واقعی را جوابگو باشید.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۳:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
شما طرف مردمين يا دلالها؛اين آقاي كارشناس محترم شما كدوم سمتي هستش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
امیدوارم دست دلال ها از بازار خودرو کوتاه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تا زمانیکه مافیای صنایع هستند هیچ وقت انتظار پیشرفت و کاهش قیمت نباید داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اگه همه مردم ماشین صفر نخرن تا دو ماه اون موقع ارزون میشه تا موقعی که تقاضا بالاست همینه اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آخه این زندگیه ما داریم؟ هر روز یه قیمت‌، ۲۰۰میلیون میره بالا بعد ۲میلیون ارزان میشه میگن کاهش شدید قیمت عجب! ‌‌
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۷:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
لایک داری ولی کو گوش شنوا و دست توانا مطمئن باش تا زمانی که یه سری از مسئولین دستشون با مافیای خودرو و سایر مافیا مثل مافیای کنکور تو یه کاسه باشه اجازه هیچ حرکت رو به جلویی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۱۳:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
*یک پیشنهاد عملی*
-------------------------
اگر دست خودروسازان با دلالان تو یک کاسه نیست، خودرو را - ماهانه نه سالانه- به خودرو اولی ها و دارندگان خودرو فرسوده بفروشند. مازاد را هم به دیگران؛ حتی دلالان.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
شرکت سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این حرفا همه الکیه اینا همشون مافیا فروش ماشین هستن
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
همچین میگن گول سایت ها رو نخورید .انگار بنگاه درا خیلی ادم های درستی ان.حد اقل 40 درصد گرونی دست خود همیناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پویش تحریم و نخریدن خودرو می تونه مشکل گرونی خودرو رو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
الان چنان جهشی توی قیمت ها اتقاق میوفته....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اینا همش حرفه یکی مثل من و بقیه نفرات جوان مثل من حتی الان نمیتونیم موتور بگیریم چه برسه به ماشین .قبلا من اثلا به پراید ارزش قاعل نمیشدم الان جوری شده پراید نمیشه خرید.همه این قیمت ها دست خودشون فقط بهانه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
در دنیا به خاطرکرونا همه چی نصف قیمت شده پس چرا مملکت ما همه چی برعکسه مشکل چیه
United States of America
سید محمد
۱۲:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مردم چه گناهی کرده اند؟
پراید اگه 20 میلیون فروخته بشه
باز هم 100درصد برایشون سود داره /
لطفا نظر مارا هم بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
یه اقایی
۱۱:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بیکاران کسانی که کاری ندارند و روزشان دیر است و بی روزی اند و استغفرالله می گویند تا روزی به تاخیر افتاده را خدا جبران کند. اولاد بیآب و علف نامیده اند و برکت و جیب خودشان را پر می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
برو بابا دلمون به چ چیزای خوش کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چه كساني خودرو را گران كردند؟؟؟؟ تيترهاي تكراري وتوهين اميز!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دلال کیست ؟؟؟؟؟؟از کجا حمایت میشوند؟؟؟؟؟خجالت بکشید مردم آگاه و میدانند پشت پرده گرانبها کیست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پاسخ سوال تیتر..
دلالان که در واقع همان نمایشگاه داران هستند با همکاری خودرو ساز و دولت مردان خودرو را گران می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
رکود همراه با تورم شدید چندساله، نتیجه بی تدبیری دولت
Iran (Islamic Republic of)
g
۱۱:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
كي گفته تو تعطيلات گرون شده خودتان ميگيد خريد وفروش نداشته ايد رو چه حساب ميگيد گرون شده روي كاغذ و با حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
انحصار و مافیا گرون کردن.دستگاه قضا هم خواب
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خوددولت جهت تامین بودجه اقدام به گرانی خودرونموده است
-
علی
۱۰:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
در آبان 97 خودر تیبا پیش فروش ثبت نام کردم و در شهریور 98 تکمیل وجه انجام شد و تحویل یک ماه زدن. اما الان نزدیک 7 ماهه که هنوز خبری نیست.
-
بی نام و نشان
۱۰:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کاش دست دلالان کوتاه میشد و هرکس مستقیم از کمپانی خرید می کرد
کاش مسئولان سر خود را از برف بیرون بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
قوه قضائیه چکارست، مگه گرانی روز افزون باعث هرج و مرج نیست چرا باعث و بانیش دستگیر و مجازات نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
قوه قضائیه چه ربطی داره به گرانی خودرو ؟
مگه مبصر کلاس هستند
اگر گرانی توجیه پذیر نباشه توسط بازار پذیرفته نمیشه به همین راحتی
عادت کردید برای هر چیزی دولت و قوه قضائیه دخالت کنند
برای هر کسی که نمی تونن یک مامور بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اگه به قوه قضائیه و دولت مربوط نمیشه پس به کی ربط داره که روزی 2ملیون میره رو تولید داخل چرا رئیسی دو ماه پیش امد گفت باید با عوامل گرانی خودرو. برخورد کرد چرا وزیر صنعت قول ارزانی داد چرا؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
هر روز یک بهانه
خودرو که دولتی است
زمانی که دلار گران شد خودرو گران شد زمانی که دلار ارزان شد بازم خودرو گران شد...الانم یه بهانه جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دلیل افزایش قیمت خودرو کار دلاله خوب درست
ایا نباید مسئولان جلوی دلالان را بگیرن اگر نمیتونن پس استعفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بنظرم دلال کیه . همین خودرو ساز ‌. ناکار آمدی خودرو سازی با سیستم پنجاه سال قبل فقط جیب مردم دارن خالی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خودرو کم نیست اما سیستم ثبت نام خودرو به بی راهه ای رفته که خودروهای ثبت نامی فقط به چنگ دلال ها می افتد.آنها هم پس از تحویل گرفتن خودرو با قیمت های فاحش آن را در نمایندگی ها و نمایشگاهها به فروش میگذارند.زمانی که خودرو با این قیمت های کاذب کشش دارد و به فروش می رود که دلال ها فروشنده هستند و زمانی که بازار تحت تاثیر شرایطی رکود پیدا میکند و تقاضا کاهش پیدا می کند.دلال ها قیمت کاهش نمی دهند چون یاد گرفته اند که با اندک زمانی مقاومت و نفروختن خودرو به قیمت پایین دوباره بازار عطش پیدا می کند و چه بسا قیمت بیشتر از پیش افزایش میابد.دلال جماعت با این شرایط همیشه خیالش از بابت این که خودرو های ثبت نامی کارخانه ها با ترفند های آنان به دست مصرف کننده واقعی نمیرسد مطمئن هستند پس دامنه امنی برایشان درست شده که قیمت گذاری در بازار فقط در انحصار خودشان است.تنها را رسیدن خودروهای کارخانه به دست مصرف کننده تحمیل شرایطی از سوی دولت است که امکان نقل و انتقال خودرو پس از تحویل خودرو از کارخانه در بازار آزاد برای سالها به صفر برسد و این با نگه داشتن قسمت اندکی از مبلق خودرو در رهن شرکت کارساز نیست فقط باید سیستم یکپارچه ای از کارخانه پلیس راهنمایی،محضرها،قرارداد نمایشگاها،اداره دارایی و سیستم قضایی و ادارات بیمه ایجاد شود که امکان نقل و انتقال به هیچ صورتی حتی وکالتی وجود نداشته باشد و نقل انتقال مشمول مالیات بسیار سنگین برای ثبت نام کننده باشد و معاملات این چنینی از نظر سیستم قضایی کاملا باطل اعلام شود و خریدار کوچکترین ادعایی نتواند داشته باشد. اینکه خودرو هنوز دست فرد ثبت نام کننده است به صورت پی در پی توسط نهادی پیگیری شود.شرکت های بیمه به مدت چند سال موظف باشند بیمه نامه را فقط به اسم ثبت نام کننده خودرو صادر نمایند و خدمات نیز متقابلا فقط برای شخص ثبت نام کننده و خانواده اش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
وای به حال کسانی که تو این وضعیت به فکر سوء استفاده و زیاد کردن مصیبت و افزایش فشار مالی بر مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
همیشه بهانه ای برای افزایش قیمتها هست!!!!
چرا باید خودرو که یک وسیله و شی مصرفی و استهلاک پذیر است به عنوان کالای سرمایه ای باشد؟
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا این خواست مردم است یا ذی نفعان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به قول ظریف، ما خودمون خواستیم اینجوری زندگی کنیم!!!
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اگر کرونا ما رو نکشد دلالان و مافیای خودرو ما را خواهند کشت با این قیمتهای نجومی . آخر به کجا می اندیشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
یعنی تو این کشور برای هر نفر یک خودرو داریم
معلوم نیست این همه خودرو کجا میره ، کی میخره
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
شواهد و قرائن نمودارهای مختلف همه و همه با شیب تند حاکی از شکست ماست این سنت الهی است خدا مثل جاکمیت اینگونه نیست که پسرخاله دختر عمو بازی دراره او خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
یعنی واقعا کسی هست که در این شرایط هم سوء استفاده کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آقای محترم لطفا با این خبرها سرمردم گرم نکنید درسته مردم نجیب داریم ولی قرار نیست چیز دیگه فرضش کنید
همان طور کور صنعت نفت و پتروشیمی و صنایع وابسته منابع درآمدی دولتی و بوجه ای محسوب میشن صنایعذخودروسازی هم به نوع خودش منابع دولتی به نوعی محسوب میشن درآمدهای آشکار و درآمدهای پنهان بودجه محسوب می شود لطفاً با مردم صادق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کشورهای دیگه با امدن کرونا خودرو را ارزان کردن و یا شرایطی. میفروشن تو مملکت. ما برعکسه
Germany
جوکر
۱۰:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تو مملکت ما همه چی برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ما خودمونم هم برعکسیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
همه دنیا رکود شده به خاطر کرونا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ارز رو بهونه نکنید
9 ماه سال ارز ثابت بود شما قیمت خودروها رو دوبرابر کردید
حالا هم ارز رو بهونه کنید 4 برابرش کنید
بالاخره یک روزی این حباب خواهد ترکید
امیدوارم یک روزی بازارش از انحصار در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ارز رو بهونه نکنید
9 ماه سال ارز ثابت بود شما قیمت خودروها رو دوبرابر کردید
حالا هم ارز رو بهونه کنید 4 برابرش کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باید بر روند قیمت ها نظارت بیشتری شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ارز بهانه است
قیمت ها را کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نمیدونم چرا همه چیز ما با بقیه مردم جهان فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چون مردم ما مثل سایر ملت ها نیستند!!!!!!!!!
همیشه دست به سینه و بله قربان گو هستند و از آدما بت ساخته اند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تاثیر کرونا بر اقتصاد دنیا چی بود و بر اقتصاد ما چی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بازار خودرو نیازمند نظارت است قیمت‌ها افسار گسیخته بالا رفته است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
داشتن خودرو برای ما در حد یه آرزو دست نیافتنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا گناه ما جوون ها چه آخه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا با کاهش ارز قیمت خودرو ارزان نمی‌شود
اما به محض افزایش قیمت دلار قیمت خودرو صعودی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
قیمت خودروها چند وقتی هست که به روز رسانی نشده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بازار همه چی در رکود است
اما خودرو همچنان گران می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بالاخره یک روزی این حباب‌ در بازارها خواهد ترکید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تا زمانی که انحصار باشد قیمت ها کاهش نخواهد یافت
آخرین اخبار