بخاری‌های نفتی مدارس آستارا جمع‌آوری می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: سیستم گرمایشی ۹ واحد آموزشی این شهرستان مرزی استاندارد سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  سید سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: سیستم گرمایشی ۹ واحد آموزشی در مناطق عشایری و صعب‌العبور بخش مرکزی و بخش لوندویل شهرستان آستارا تا سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ استاندارد می‌شود.

او با بیان اینکه سوخت مدارس آق‌مسجد، دگیرمانکشی، سیج، گیلده، خان‌حیاطی، کوته‌کومه، میه‌کومه، گرده‌کری لاتون و شونده‌کش کانرود نفت است، افزود: برای گازسوز کردن این تعداد واحد آموزشی، ۲۷۰ میلیون تومان از سوی اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان پیش‌بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد دانش‌آموزان مدارس نفتی این شهرستان را در مجموع ۹۰ نفر با ۲۲ باب کلاس درس عنوان کرد و گفت: در استانداردسازی سیستم گرمایشی این تعداد واحد آموزشی، پکیچ و شوفاژ جای‌گزین بخاری‌های نفتی می‌شود.

موسوی، حذف بخاری‌های نفتی را در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان است تا بدون دغدغه تحصیل کنند.

او تصریح کرد: شهرستان آستارا، ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان آستارا در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که در پی تعطیلی مدارس از سوم اسفند ماه پارسال تاکنون آموزش از طریق فضای مجازی و صداوسیما دنبال می‌شود.

 

انتهای  پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.