آموزش امداد و نجات ۳۰ نفر از مربیان کانون‌های دانش‌آموزی مدارس آستارا

رئیس جمعیت هلال‌احمر آستارا از آموزش امداد و نجات ۳۰ نفر از مربیان کانون‌های دانش‌آموزی مدارس این شهرستان خبر داد.

آموزش امداد و نجات ۳۰ نفر از مربیان کانون‌های دانش‌آموزی مدارس آستارابه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آستاراگفت: ۳۰ نفر از مربیان کانون‌های دانش‌آموزی مدارس این شهرستان در قالب کارگاه آموزش امداد و نجات با ارزیابی مصدوم، پانسمان، بانداژ و تاریخچه هلال‌احمر آشنا شدند.

او با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی افزود: تسکین آلام بشر، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و برقراری دوستی و تفاهم موثر از سیاست‌های جمعیت هلال‌احمر است و این مفاهیم ارزشمند از مربیان به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آستارا با بیان اینکه، همه‌ساله با مشارکت آموزش و پرورش تعداد زیادی از دانش‌آموزان با مراحل امداد و نجات آشنا می‌شوند، تصریح کرد: مربیان هلال‌احمر در طول سال کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل‌بندی، اسکان اضطراری، پناه‌گیری، تخلیه اضطراری و حمل مصدوم را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند.


بیش از ۱۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در حدود ۱۶۰ آموزشگاه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و ۲۲ کانون هلال‌احمر دانش‌آموزی در سطح مدارس این شهرستان فعال است.

 

انتهای پیام / ق

 

۳۰ نفر از مربیان کانون‌های دانش‌آموزی مدارس آستارا با کمک های اولیه آشنا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.