دفع بهداشتی پسماند‌های کرونایی بیمارستان‌ها چگونه است

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از دفع بهداشتی پسماند‌های کرونایی بیمارستان‌ها و بی خطرسازی و ویروس‌زدایی این پسماند‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان‌های استان از پیش از شیوع کرونا مجهز به دستگاه‌های بی خطرساز زباله‌های عفونی هستند، گفت : همواره تمام زباله‌های عفونی توسط این دستگاه‌ها در بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی شده و سپس برای دفع انتقال داده می‌شود.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت : از زمان شیوع این بیماری، حساسیت‌ها برای دفع پسماند‌های دو بیمارستان "گلستان" و "فارابی" که محل بستری بیماران کرونایی هستند افزایش یافته و در حال حاضر زباله‌های این دو بیمارستان توسط دستگاه‌های بی خطرساز، بطور کامل ویروس زدایی و بی خطر شده و سپس برای دفع منتقل می‌شوند.

او گفت: در دستگاه‌های بی خطرساز حرارت مرطوب وجود دارد که بطور کامل ویروس "کرونا" را از بین می‌برد و برای سنجش کارایی این دستگاه آزمایش‌های مکرر از پسماند‌های بی‌خطر شده گرفته می‌شود.

کرمی گفت: در این آزمایش‌ها با حساسیت بالا وجود ویروس "کرونا" در پسماند‌های بی خطر شده مورد بررسی قرار می‌گیرد که خوشبختانه نتایج حاکی از بی خطرسازی و ویروس زدایی کامل این پسماند‌ها در دستگاه‌های مذکور دارد.

کرمی با بیان اینکه در هر یک از این دو بیمارستان یک کارشناس بهداشت محیط بصورت مستمر حضور دارد، گفت: علاوه بر این، یک کارشناس دیگر نیز از زمان شیوع ویروس کرونا به نمایندگی از معاونت بهداشتی در این بیمارستان‌ها مستقر شده و بر کار بی خطرسازی زباله‌ها نظارت دارد.

او گفت: بعد از بی خطرسازی و ویروس زدایی زباله‌ها، این پسماند‌ها توسط دو شرکت خصوصی که از گذشته با آن‌ها قرار داد داشته‌ایم به محل دفع زباله‌ها برده شده و در یک گوشه دفن شده و روی آن نیز مجددا آهک ریخته می‌شود.

کرمی گفت: برای بی خطرسازی کامل، حتی لباسِ بیمارستانی اجساد بیماران مبتلا به کرونا نیز از غسالخانه به بیمارستان منتقل شده و در دستگاه زباله سوز امحاء می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار