استاندار کرمانشاه کمبود ماسک را یک چالش جهانی دانست و گفت : بااستفاده از ظرفیت واحد‌های تولیدی ظرفیت تولید ماسک استان همچنان در حال افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : ویروس کرونا به شکل گسترده در دنیا شیوع پیدا کرده و در این میان کمبود ماسک تبدیل به یک چالش جهانی شده است و کشور‌های توسعه یافته دنیا هم با این مشکل روبرو هستند.

او گفت : طبیعی است در این شرایط کشور ما و استان کرمانشاه نیز گرفتار مشکل کمبود ماسک باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان تمام توان خود را برای افزایش تولید ماسک سه لایه بهداشتی به کار گرفته اند و طبق گزارش سازمان صمت استان تاکنون ۶۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه‌های پزشکی و بهداشتی، واحد‌های تولیدی و صنعتی و داروخانه‌ها قرار گرفته است.

بازوند افزود: براساس گزارش سازمان صمت، اکنون روزانه حدود ۵۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و باتلاش‌های صورت گرفته واحد‌های جدید دیگری نیز در دست راه اندازی است و تلاش می‌کنیم تا ۳۰ فروردین ماه این تولید را به ۹۰ هزار عدد در روز برسانیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: خطر ابتلا به کرونا همچنان بسیار جدی است و مردم از بیرون آمدن از منازل امن خویش اجتناب کنند.

او افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از روز ۲۳ فروردین ماه کسب و کار‌های کم ریسک کار خود را تحت نظارت علوم پزشکی شروع می‌کنند.

بازوند افزود: ادارات نیز از هفت صبح تا ۱۴ ظهر با دو سوم پرسنل دایر خواهند بود و به مردم ارایه خدمات خواهند کرد. مدارس نیز تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل هستند.

رییس ستاد کرونا استان کرمانشاه افزود: فصل کشاورزی آغاز شده است و مجموعه جهاد کشاورزی باید از طریق رسانه‌ها مفاد پروتکل‌های بهداشتی را به این عزیزان آموزش دهد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.