راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت در وزارت میراث فرهنگی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوانرود، از راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت در وزارت میراث فرهنگی خبر داد و گفت : تمامی فعالان حوزه گردشگری جوانرود برای دریافت خسارات در این سامانه ثبت‌نام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس بهرامی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوانرود گفت : از سوی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی سامانه‌ای به آدرس myst.mcth.ir معرفی شده است تا تمامی تاسیسات گردشگری با مراجعه به این سایت ضمن ثبت اطلاعات، میزان خسارت خود را نیز درج کنند.

او گفت : برای بررسی میزان خسارت، فعالان تمامی تاسیسات گردشگری پس از ثبت در این سامانه، کمیته بررسی تشکیل و به امور مربوطه رسیدگی خواهد شد.

بهرامی گفت: پس از بررسی میزان خسارت فعالان بخش گردشگری از کمک‌های خوبی برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا خسارت فراوانی بر بخش گردشگری وارد شد که از سوی دولت تدبیر و امید برنامه ریزی مناسبی برای برون دفت از این بحران اندیشیده شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوانرود افزود: باتوجه به پیگیری‌های مستمر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دولت با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی بسته‌های حمایتی خوبی برای واحد‌ها و فعالان گردشگری و صنایع دستی مصوب کرده است.

بهرامی افزود: امهال سه ماهه مالیات بر درآمد مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحد‌های گردشگری و صنایع دستی، تعویق پرداخت قبوض آب، برق و گاز به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، امکان استفاده واحد‌ها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد (طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد بخشی از بسته‌های حمایتی دولت از بخش گردشگری و صنایع دستی است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار