مزارع لالی علیه آفات و علف‌های هرز سمپاشی شدند

سرپرست جهاد کشاورزی لالی از انجام عملیات مبارزه شیمیایی به منظور کنترل آفت‌ها، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عباس مظاهری سرپرست جهاد کشاورزی لالی گفت: عملیات مبارزه شیمیایی در سال زراعی جاری و همزمان با مرحله داشت محصولات پاییزه، برای کنترل آفت‌های گندم و کلزا در سطح ۲ هزار هکتار و علف‌های هرز در سطح ۷ هزار هکتار گندم و ۸۰۰ هکتار کلزا انجام شده است.

او با بیان اینکه سطح مبارزه با آفات و علف‌های هرز ناچیز بوده و بیشتر محصولات زراعی این شهرستان سالم و ارگانیک هستند، اظهار کرد: عملیات پایش و مبارزه شیمیایی با آفت زنگ زرد گندم در فروردین امسال نیز آغاز و تاکنون در سطح ۲۰۰ هکتار اجرا شده و پیش بینی می‌شودیک هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان برای کنترل این بیماری سمپاشی شود.

مظاهری با اشاره به برخی مشکلات از جمله؛ قرنطینه بودن شهرستان، نبود سم قارچ کش و مشکل تردد بین شهری بیان داشت: تامین سم قارچ کش از نزدیک‌ترین شهرستان (گتوند) انجام و عملیات سمپاشی از طریق سمپاش‌های پشت تراکتوری و پشتی همچنان ادامه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی لالی تصریح کرد: در این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار زمین دیم وجود دارد و تاکنون عملیات پایش ملخ صحرایی در سطح ۲ هزار هکتار انجام شد و ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.