آمادگی چهارمحال و بختیاری برای اجرای شبکه اجتماعی شاد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آمادگی این استان برای اجرای شبکه اجتماعی شاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  سید فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم آمادگی کامل برای تداوم سال تحصیلی در قالب شبکه شاد در استان فراهم شده است.

او افزود: شبکه اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان «شبکه شاد» یک اقدام هماهنگ کشوری و راهکاری برای تداوم فراگیری علم و دانش در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

عسگری ادامه داد: این شبکه در تلاش است تا با ایجاد فضای ایمن برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیا محتوای آموزشی هر یک از کلاس‌های درس را متناسب با دانش آموزان همان کلاس و به صورت کامل شبیه به مدارس عادی به دانش‌آموزان ارائه دهد.

او، کلاس‌های درس در بستر شبکه اجتماعی شاد به صورت منظم برگزار می‌شوند اضافه کرد: در آن حضور و غیاب انجام می‌گیرد و محتوا‌های درسی تا شهریورماه در این شبکه ماندگار است و دانش آموزان می‌توانند ازآن بهره‌مند شوند.

عسگری در خصوص نحوه بهره مندی دانش آموزان مناطق سخت گذر و کم برخوردار استان از فعالیت‌های آموزشی نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار، گروه‌های آموزشی در استان فعال شد و کلاس‌های درس به صورت سی‌دی‌های آموزشی و همچنین به صورت مکتوب به شکل درسنامه تهیه شده است و در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش آموزان استان دسترسی به اینترنت دارند، اظهار داشت: برای ۴۰ درصد دیگر که یا امکانات سخت افزاری ندارند و یا در مناطقی ساکن هستند که امکان اتصال آن‌ها به اینترنت وجود ندارد نیز سی‌دی‌های آموزشی و درسنامه با کیفیت مطلوب تهیه شده است.

عسگری همچنین از ضبط دروس ویژه دانش آموزان کنکوری استان خبر داد و گفت: چهار پایگاه ضبط دروس در استان فعال است و با ضبط مطالب درسی، محتوای آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه بسیاری از معلمان استان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی ارتباط آموزشی خود را با دانش‌آموزان حفظ کرده‌اند، افزود: این موضوع سبب شده تا معلمان برای حضور در شبکه شاد آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارائه محتوا‌های آموزشی از طریق تلوزیون نیز ۷۰ درصد دانش آموزان استان را پوشش می‎دهد و محتوا‌های درسی از طریق برنامه‌های «آموزش تعطیل نیست» پخش می‌شود.

بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، تعطیلی مدارس کشور تا ۳۰ فروردین تمدید شده است، اما هنوز زمان اجرای شبکه شاد اعلام نشده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار