کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هزاران عراقی در زمان حزب بعث به جرم حمایت از امام خمینی شهید شدند

فعال اصولگرا گفت: هزاران مبارز عراقی فقط به این خاطر که از انقلاب اسلامی و امام خمینی حمایت کردند، شهید شدند.

/حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت الله صدر گفت: خانواده حکیم و صدر دو خانواده‌ای بودند که در نهضت اسلامی عراق جزو پیشتازان مبارزه و مجاهدت بر علیه ظلم و فساد خصوصا بر ضد صدام جنایت کار و همچنین پهلوی و شاه بودند که شاید بارز‌ترین آنها را بتوان محمدباقر صدر دانست.

او ادامه داد: یکی از بارز‌ترین حرکت های شهید صدر در انقاب اسلامی عراق، حمایت تمام قد ایشان از حضرت امام خمینی در دوران پیروزی انقلاب و دورانی بود که ایشان در نجف بودند و این نشان دهنده عمق درک و فهم ایشان از مساله ولایت فقیه و مسائل حکومت اسلامی است.

کنعانی مقدم افزود: ایشان در کتاب اقتصادنا دقیقا نشان می‌دهند که پایه ریزی یک حکومت اسلامی را برمبنای آموزه‌های دینی در اقتصاد کاملا در نظر داشته و می‌توانیم بگوییم در مرحله‌ای که ایشان چنین مسائلی را در جهان اسلام مطرح کرد، کمتر کسی از مراجع و علما در این زمینه کاری انجام دادند.

 دبیرکل حزب سبز بیان کرد: ایشان کسی بود که در مقابل تمام توطئه‌هایی که تشیع انگلیسی در نجف و کربلا بر ضد حضرت امام خمینی (ره) در زمان تبعید شدن ایشان به عراق علم کرده بود ایستاد و از امام حمایت جاودانه و جانانه کرد و به همین دلیل هم مورد خشم و غضب دستگاه سفاک رژیم بعث قرار گرفت و ایشان و خواهرش بنت الهدی را که او هم مجتهده‌ای بسیار مبارز در حوزه های علمیه نجف و حتی قم بودند را به شهادت رساندند.

فعال اصولگرا گفت: شهادت شهید صدر و همراهانش خصوصا خواهر مجتهده ایشان بنت الهدی عمق پیوند نهضت اسلامی عراق و انقلاب اسلامی را بایکدیگر مستحکم کرد و ما بعد از آن شاهد ظهور و بروز گروه‌های مدافع مبارزه با آمریکا و صدام بودیم.

او ادامه داد: گروه‌هایی مثل حزب الدعوه از گروه‌هایی بودند که شهید صدر را به عنوان مرجعیت خود پذیرفته بودند و پشت سر ایشان هزاران مبارز عراقی به زندان‌ها و شکنجه گاه رفته و به شهادت رسیدند؛ فقط به این خاطر که از شهید صدر و انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی حمایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار