غربالگری بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهرستان سلماس

رئیس مرکز بهداشت سلماس از غربالگری بیش از ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 مرحمتی، رئیس مرکز بهداشت سلماس درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: تاکنون بیش از ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان بصورت تلفنی وحضوری موردغربالگری وتب سنجی قرارگرفته اند.

رئیس مرکز بهداشت سلماس ادامه داد: کارکنان وکارشناسان بهداشت دراین شهرستان در۴ مبادی ورودی‌های این شهرستان مستقر و تا کنون بیش از ۱۳ هزار نفر بصورت حضوری مورد غربالگری وتب سنجی قرار گرفته که ازاین تعداد ۶۷ نفر بدلیل داشتن علائم مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی معرفی شدند.

مرحمتی گفت: تاکنون ۱۸۹هزار نفر از مردم سلماس توسط مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشت با برقراری تماس تلفنی و یا انجام خوداظهاری در سایت سلامت، غربالگری شده اند.

او با اشاره به قرنطینه خانگی ۹۱ نفر در سلماس افزود: تیم‌های پیگیری مرکز بهداشت از طریق حضوری و تلفنی کاملا افراد این خانه‌ها را تحت نظر دارند و موارد بهداشتی و ایمنی لازم در این منازل بصورم مداوم بررسی و چک می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت سلماس اظهار داشت: متاسفانه این روز‌ها شاهد مطرح شدن بحث‌ها و شایعات مختلفی از جمله، تاثیر سشوار بر کرونا تا مصرف برخی دارو‌ها و ویتامین‌ها برای مقابله با کرونا هستیم که هیچ پایه علمی و آزمایشگاهی ندارند و از مردم تقاضا داریم چنین مطالبی را دنبال و اجرا نکنند.

 انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.