استاندار قم ؛

طرح فاصله گذاری هوشمند در قم اجرا می شود

سرمست گفت:این طرح مکمل طرح فاصله گذاری اجتماعی است که در قالب اجرای آن کسب و کار‌های الکترونیکی و خرید و فروش‌های اینترنتی ترویج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اعلام این خبر گفت: این طرح مکمل طرح فاصله گذاری اجتماعی است که در قالب اجرای آن کسب و کار‌های الکترونیکی و خرید و فروش‌های اینترنتی ترویج می‌شود.

سرمست افزود: همچنین با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، برخی صنوف کم خطر با تشخیص اتحادیه ها، سازمان صمت، دانشکاه علوم پزشکی و فرمانداری به تدریج فعالیت خود را آغاز کرده، بازگشایی شده و به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه برخی فروشگاه‌ها در سطح شهر موارد بهداشتی را کم‌تر رعایت کردند که با این دسته فروشگاه‌ها برخورد می‌شود.

استاندار قم تاکید کرد: البته تا ۲۳ فروردین، اساس فعالیت‌ها همان دستورالعمل‌های گذشته مبنی بر تعطیلی است و همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت تا از ورود افراد غیربومی به شهر جلوگیری شود.

سرمست با بیان بازگشایی تدریجی بعضی صنوف در شهر، از مردم خواست همچنان در خانه بمانند و بدانند این بازگشایی‌های تدریجی به معنای از بین رفتن کامل کرونا نیست و باید همچنان مراقب بود.

همچنین استاندار در این ستاد، تهدیدات ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف را فرصتی مناسب برای تحقق دولت الکترونیک دانست و تاکید کرد از این فرصت می‌توان در جهت الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت‌ها استفاده کرد.

او با اشاره به نزدیک بودن جشن نیمه شعبان و تبریک این روز به منتظران حضرت مهدی (عج)، نیمه شعبان را فرصتی برای ترویج فرهنگی مهدویت و فرهنگ انتظار دانست و گفت: در این راستا نیز با توجه به تغییر برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در جهت گسترش فرهنگ مهدویت استفاده کرد.

در این جلسه سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای ستاد مقابله با کرونا ابلاغ و تمهیدات لازم در جهت تحقق این سیاست‌ها اندیشیده شد.

سرمست همچنین از مدیرکل صداوسیمای مرکز قم در بسیج همه بخش‌های شبکه نور برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: شبکه نور با تولید برنامه‌های مختلف سمعی، بصری و مکتوب در جهت ترویج فرهنگ در خانه بمانیم قدم‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار