آغاز فاز نخست تجهیز مدارس کرمان به اینترنت پرسرعت

معاون اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: فاز نخست تجهیز مدارس روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به تکنولوژی‌های اینترنت پرسرعت ۳ g, ۴ g و adsl به منظور اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،جهانگیر اسدی معاون اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: تجهیز مدارس روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار استان کرمان به اینترنت پرسرعت در راستای آموزش مجازی دانش‌آموزان در طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرایی شده که به عنوان بخشی از برنامه‌های پیشرو اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در مقابله با ویروس کرونا دنبال می‌شود.

او افزود: فاز نخست پروژه اتصال مدارس روستایی با امکان فنی واگذاری سرویس adsl برای آن‌ها در استان پهناور کرمان هم اکنون آغاز شده است.

معاون اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی و پشتیبانی و حفظ پایداری سامانه‌های تلفنی ۱۹۰ و ۴۰۳۰ در استان به طبع تصمیمات کشوری و پشتیبانی از شبکه دیتا و تلاش در جهت حفظ پایداری و کیفیت سرویس‌ها باوجود افزایش چندبرابری ترافیک شبکه گفت: اعطای ۱۰۰ گیگابیت ترافیک رایگان به کاربران اینترنت خانگی توسط وزیر ارتباطات به منظور تشویق عموم مردم به ماندن در خانه و نیز استفاده دانش آموزان و دانشجویان از سامانه‌های نوین آموزش مجازی به عنوان بخشی از خدمات این اداره‌کل در مقابله با ویروس کرونا بوده است.

اسدی تصریح کرد: مراجعه عموم به سامانه‌های مقابله با ویروس کرونا به آدرس ac ۱۹.ir و سامانه غربالگری و مراقبت ویروس کرونای جدید covID-۱۹ در سایت salamat.gov.ir به همین منظور راه‌اندازی و پشتیبانی می‌شود.

اسدی با اشاره به همکاری با ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: امکان فروش اینترنتی کالا برای صنوفی که با توجه به شرایط فعلی و دستور ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل اعلام شدند، در استان کرمان مقدور شده است.

او افزود: پلتفرم‌های فروش اینترنتی محصولات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در راستای ایجاد امکان فروش کالا‌های صنوف مختلف از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات معرفی شده‌اند و این طرح به‌منظور پیشگیری حداکثری از خروج مردم شریف از منزل خود برای خرید اقلام مورد نیاز راه اندازی و اجرا شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار