اجرای مرحله جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج‌های دوگانه خرقان در سال ۹۹

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: برای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و جلوگیری از تخریب آنها، مرحله جدید ساماندهی و مرمت زیارتگاه امامزاده حسین (ع) و برج‌های دوگانه خرقان در سال ۹۹ اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اجرای مرحله جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج‌های دوگانه خرقان را از جمله طرح‌های مرمتی سال ۹۹ برشمرد و گفت: بقعه متبرک امامزاده حسین (ع) یکی از کهن‌ترین بنا‌های تاریخی– مذهبی شهر قزوین و از معروف‌ترین امامزادگان ایران است که با توجه به اهمیت و جایگاه این بنای با شکوه و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به بخش‌های مختلف آن، همواره در اولویت برنامه‌های مرمتی این اداره کل قرار داشته است و امسال هم مرحله جدید ساماندهی و مرمت آن انجام خواهد شد.

او افزود: همچنین برج‌های تاریخی دوگانه خرقان واقع در ۳۰ کیلومتری شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج، دو بنای شکوهمند به جای مانده از عصر سلجوقی هستند که در سنوات گذشته اقدام‌های حفاظتی و مرمت اضطراری برای بازسازی بخش‌های آسیب دیده و مرمت و بازسازی دیواره سنگی آن انجام شده است و پروژه ساماندهی و مرمت آن در سال ۹۹ تحت نظارت کارشناسان این اداره کل اجرایی خواهد شد.

خزائلی گفت: ساماندهی و مرمت ۱۵ تا ۲۰ بنای تاریخی قزوین درسال ۹۹ در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی این اداره کل قرار گرفته که امید داریم با مهار کرونا و برگشتن به شرایط عادی عملیات اجرایی آن‌ها اغاز شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: امسال اعتبارات حوزه مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.