گزارش/

تکلیف کارگران تعدیل شده چه می شود؟/ کارگران مشاغل آزاد در بند کرونا

با شدت گرفتن حضور ویروس کرونا در کشور و تعطیلی کسب و کارها، بسیاری از کارفرمایان دست به تعدیل نیروها می زنند و این امر آمار بیکاری را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار لطفا تولید گروه اقتصادی  باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به این مسئله که  حدود یک ماه و نیم است کشورمان با ویروس کرونا درگیر شده است, در این مدت کوتاه همین مسئله سبب شد تا مشاغل زیادی از لحاظ اقتصادی آسیب ببینند به همین خاطر هیئت دولت برای جبران این ضرر و زیان وارد شده به مشاغل آزاد تسهیلاتی را در این خصوص در نظر گرفت که می‌توان به یارانه کرونایی, وام به تولیدی ها و بیمه بیکاری اشاره کرد.

اما در این بین عده ای از کارفرمایان بودند که برخلاف حرف هیئت دولت مبنی بر این که  تنها به کارفرمایانی که کارگران خود را از کار اخراج نکنند وام تعلق خواهد گرفت  عمل کردند و به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی که قادر به پرداخت حقوق کارگران نبودند اقدام به تعدیل آنها کردند.

در میان این کارگران تعدیل شده عده ای هستند که حتی از کمترین حق که بیمه باشد هم برخوردار نیستند به علت آنکه کارفرمایانشان آنها را برخلاف قانون وزارت کار بیمه نکردند و در حال حاضر باتوجه به این که از کار بی کار شدند نمی دانند به چه نحوی باید اوضاع زندگیشان را با این شرایط اقتصادی سخت سامان دهند.

به همین علت هیئت دولت و مجلس باید قانونی را برای حمایت از کارگران در قبال بحران های جهانی در جهت بیکار شدن ارائه کند که کارفرمایان بخش خصوصی در این مدت نتوانند به راحتی کارگران را از کارشان بیکار کنند یا اگر هم کارفرمایان آنها را تعدیل کردند دولت یک مزایایی را برای آنها در نظر بگیرد تا کارگران بتوانند تا زمانی که کاری را برای خود پیدا کنند از آن بهرمند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من یک کارگربیکارشده هستم الان سه ماهه یک هزارتومانی درآمدنداشتم خواهش میکنم به فکرکارگران اخراج یاتعدیل شده هم باشییدتواوضاع هم کارگیرنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
من کارگرم متاهل بیکار شدم احتیاج به وام دو ملیونی دارم خواهان اقدام کنید ممنون
United States of America
هادی نجاتی
۱۸:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من کارگرساختمانی هستم ودوماه هست بیکارم ومستاجرم به وام دومیلیونی نیاز شدیددارم
Iran (Islamic Republic of)
رسول فروغی
۰۰:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من کشاورز هستم و قبل از کورنابیکارشدم من باید چیکار کنم رفتم بیمه برای دریافت بیمه بیکاری گفتن کشاورزی بیمه بیکاری نداره .من که حقه بیمه رو پرداخت کردم کجا وکی به درده من میخوره .تورو خدا یکی یه جواب بده به من .چقدرباید خجالت خوانواده روبکشم چقدر.
آخرین اخبار