بسته اخبار حوادث امروز ۱۹ فروردین ماه ۹۹؛

کشف ۴۷ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در اردبیل/مسمومیت ۲۶۰ نفر به علت مصرف الکل صنعتی

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۷ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و شوینده در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل کشف ۴۷ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و شوینده در استان اردبیل خبر داد.

علی رحیمی آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از کشف بزرگ احتکار مواد ضدعفونی در اردبیل خبر داد و گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر وجود انبار پر از مواد ضدعفونی در یکی از شهرک‌های صنعتی اکیپی متشکل از رئیس شعبه سیار و بازرسین سازمان صمت و نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک به محل مورد نظر اعزام شد.

او افزود: در بازرسی‌های اولیه مقدار تقریبی ۴۷ هزار لیتر انواع مواد شوینده شامل حدود ۴۱ هزار و ۷۵۹ لیتر مایع ضدعفونی کننده و ۵ هزار و ۹۵۴ لیتر مایع دستشویی جمعا به ارزش دو میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۹۰ ریال کشف و طی صورتجلسه‌ای ضبط و پس از انجام اقدامات قانونی توزیع خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روزانه و در ایام تعطیلات نیز از واحد‌های تولیدی، توزیعی و صنفی در سطح استان اردبیل بازرسی به عمل خواهد آمد.

رحیمی آذر از مردم فهیم و ولایتمدار استان اردبیل نیز کمال تشکر و قدردانی را به عمل آوردند.

مسمومیت ۲۶۰ نفر از شهروندان اردبیلی به علت مصرف الکل صنعتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل اعلام‌کرد: از اول اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۶۰ نفر از اهالی این استان به علت مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده و در مراکز درمانی بستری شدند.

محمدرضا رضایی‌بنا گفت: در همین مدت ۲۲ نفر از شهروندان این استان نیز به علت شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به مراجعه متوسط روزانه ۶ نفر به مراکز درمانی استان به علت مسمومیت الکلی بیان‌کرد: هم‌اکنون چهار نفر به علت شدت مسمومیت الکلی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل، کاهش هوشیاری، آسیب جدی کبد و کلیه، کوری و یا آسیب جدی بینایی را از جمله آسیب‌های جسمی ناشی از مسمومیت مصرف الکل صنعتی ذکر کرد.

رضایی‌بنا ادامه‌داد: آسیب جسمی افراد مسموم شده در صورت مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی کمتر است، ولی تاخیر در مراجعه موجب ماندگار شدن آسیب‌های جسمی به خصوص در ناحیه بینایی، کبد و کلیه می‌شود.

او افزود: این روز‌ها در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، برخی از شهروندان، به خیال این که الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است، اقدام به مصرف الکل می‌کنند در حالی که تمامی الکل‌های موجود در بازار فقط برای گندزدایی و ضدعفونی محیط و سطوح تولید شده و مصرف خوراکی آن سمی و کشنده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار