کشف جسد پدر و پسر پس از ۱۶ ساعت جستجو

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: پس از ۱۶ ساعت تلاش بی‌وقفه تیم‌های امدادی، صبح امروز جسد پدر و پسر غرق شده در رودخانه رود شیر از آب بیرون کشیده شد.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در خصوص این حادثه، گفت: روز گذشته موضوع غرق شدن پدر و پسر ۲۰ ساله وی از توابع نورآباد ممسنی که به گفته مردم محلی برای شستن گوسفندان خود در رودخانه رفته و ناپدید شده بودند، به سازمان آتش نشانی شیراز اعلام شد.

او افزود:  با توجه به تخصص نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در حوزه امداد و نجات و غواصی، از این مجموعه تقاضای کمک شد که دو تیم ۵ نفره غواصی و دو تیم ۴ نفره امداد و نجات کوهستان (به دلیل کوهستانی بودن منطقه) به رود خانه رود شیر در توابع نور آباد اعزام شدند.


بیشتر بخوانید: غرق شدن ۲ نفر در تفرجگاه زرد مرک/ ادامه تلاش جهت یافتن اجساد غرق شدگان


قانع در شرح این عملیات گفت: تیم‌های امداد و نجات راس ساعت ۱۶ روز گذشته در منطقه مورد نظر قرار گرفته و عملیات جست و جو را آغاز کردند.

گفتنی است به علت گستردگی مسیر رودخانه اهالی در گرو‌های چند نفره با هدایت و فرماندهی آتش نشانان نسبت به جستجو اقدام کرده بودند که با مشاهده جسد پدر در سطح آب، جنازه را از آب خارج کرده و با حضور تیم غواصی درمحل حادثه، جسد جهت کاور کردن و تحویل به عوامل مربوطه در اختیار آتش نشانان گذاشته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه مورد نظر تیم غواصی با تجهیزات مخصوص خود بعد از طی کردن مسیر‌های کوهستانی به صورت پیاده به محل مورد نظر از رودخانه رسیده و عملیات تجسس جوان ۲۰ ساله را با پشتکار آغاز کردند.

او عنوان کرد: عمق زیاد، سرد بودن آب رودخانه و تاریکی هوا در این منطقه عملیات جست و جو را دشوار کرده بود، اما غواصان سازمان آتش نشانی شیراز به تلاش خود ادامه داده و در نهایت صبح امروز جنازه پسر ۲۰ ساله از اعماق آب کشف و خارج شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده اظهار کرد: متاسفانه عدم توجه به توصیه‌ها و هشدار‌های ایمنی، منجر به بروز حوادث غیر قابل جبران می‌شد. تا زمانی که نگاه پیشگیرانه نداشته باشیم برای کاهش حوادث موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.