چه افرادی مشمول بیمه بیکاری می شوند؟

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از تقاضای ۹ هزار و ۲۴۷ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: البته این به معنای بیکار شدن تمام این افراد نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: در اینکه کرونا بر روی اقتصاد استان و بیکاری تاثیر گذاشته است شکی نیست کما اینکه برآورد شده است که تا ۱۵ درصد مشاغل از جمله در حوزه گردشگری دچار رکود شده اند.

او درخصوص ساز و کار پرداخت کمک هزینه معیشتی به افراد توضیح داد: کسانی که مشمول دریافت کمک های دولتی هستند ۲ دسته می شوند؛ اول آن دسته از افرادی که بیمه بیکاری تامین اجتماعی پرداخت می کنند و ممکن است در این شرایط به صورت موقت کارشان را از دست داده باشند.

به گفته عزیزی این دسته از افراد باید به سایتی که برای بیمه بیکاری طراحی شده است مراجعه و در آنجا ثبت نام کنند و پس از این کار از طریق پیامک به این افراد اطلاع رسانی می شود؛پس از ثبت نام نیز در حداقل زمان ممکن حقوق بیکاری سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت به حساب این افراد واریز می شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: دسته دوم آن دسته از افرادی هستند که کارفرما و بیمه بیکاری ندارند و فقط دفترچه خدمات درمانی دارند که اطلاعات این افراد نیز به صورت متمرکز در بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان وجود دارد.

عزیزی گفت: در برآورد کلی برای چهارمیلیون خانوار ایرانی کمک هزینه معیشتی و کارت اعتباری خرید اضطراری در نظر گرفته شده است که بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه معیشتی در اسفند ماه به حساب افراد واجد شرایط واریز شده است.

وی افزود: در خصوص کارت خرید اعتباری اضطراری نیز قرار است به خانوارهای یک نفره یک میلیون و ۲ نفر به بالا ۲ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۷ ماهه داده شود که البته هشت درصد سود این تسهیلات را خود دولت پرداخت می کند یعنی در عمل این تسهیلات، قرض الحسنه چهار درصد هستند ضمن اینکه تا سه ماه نیز تنفس پرداخت دارند.

او تاکید کرد: تمام کارهای پرداخت کارت های اعتباری و کمک هزینه معیشتی به صورت متمرکز انجام می شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به صورت مستقل کاری انجام نمی دهد برای همین افراد از مراجعه حضوری به این اداره پرهیز کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار