سن گندم بلای که جان خوشه‌های گندم را تهدید می‌کند

معاون سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور گفت: با وجود بارندگی ها فعالیت آفت‌ها و بیماری‌های کشاورزی زیاد می شود، که مهم ترین آفت در زمینه غلات سن گندم، زنگ زرد و شته مومی می‌باشد که در اوایل امسال ریزش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند راد معاون سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور در خصوص مبازره با آفات محصولات کشاورزی گفت: در شرایط بارندگی فعالیت آفت‌ها و بیماری‌های کشاورزی زیاد می شود، که مهمترین آفت در زمینه غلات سن گندم، زنگ زرد و شته مومی می‌باشد، که در از اوایل امسال ریزش داشته است.
 
او ادامه داد: بازرسین ما زمین‌های کشاورزی را رصد می‌کنند که در صورت بودن مشکل جلوی خسارات ناشی از آفات را بگیرند.
 
معاون سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ هکتار از مزارع سن گندم سم زدایی شده و ۷۰۰ هکتار دیگر در صورت مساعد بودن هوا سم پاشی می شود، گفت: شته مومی کلزا ۴۰۰ هکتار از ۵۰۰ هکتار زمین‌های کلزای شهرستان را درگیر خود کرده که ۳۳۶ هکتار از آن سن زدایی شده است.
 
فرهمند راد با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور کانون آفت زنگ زرد می‌باشد،گفت: در سال‌هایی که رطوبت و بارندگی زیاد باشد این آفت زمین‌های گندم را درگیر می‌کند و تا کنون ۷ هکتار زمین گندم زمین گندم سم زدایی شده است.
 
او تصریح کرد: برای جلوگیری از گسترش آفات زنگ زرد به کشاورزانی که مزارع آن‌ها دارای این آفت می‌باشد به صورت نیمه بها سم توزیع میشود.

معاون سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور با اشاره به کاهش دما در روز‌های آینده به کشاورزان هشدار داد و گفت:  برای جلوگیری از سرما زدگی باغات در صورت امکان در سطح باغات با آتش زدن شاخ و برگ درختان و ایجاد دود از خسارت‌های ناشی از سرما زدگی جلوگیری کنند.

انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار