استقبال بارزانی از نامزدی الکاظمی برای نخست وزیری عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق از نامزدی مصطفی الکاظمی برای پست نخست وزیری استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ناس نیوز، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه از نامزدی مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق برای پست نخست وزیری و تشکیل دولت بجای عدنان الزرفی استقبال کرد.

بارزانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشور عزیز ما با شرایط و چالش‌های دشواری روبروست. به همین خاطر این شرایط خواهان این است تمامی نیرو‌ها و طرف‌های سیاسی اختلافات خود را کنار گذاشته و بر روند تشکیل یک دولت فدرال طبق اصول قانون اساسی و بر اساس توافقی واقعی که ثبات دولت و اجرای پایبندی هایش را تضمین کند، سریعتر توافق کنند. آنچه در این مرحله مهم است، ایستادن در برابر چالش‌ها و بحران‌های پیچیده‌ای است که عراق با آن مواجه است.

وی در ادامه افزود: ریاست اقلیم کردستان عراق بر اطمینان خود بر مسأله ثبات سیاسی و امنیتی عراق و نیز کار مداوم در این راستا تأکید دارد و این مسأله، تشکیل یک دولت جدید را با حمایت تمامی طرف‌های ملی می‌طلبد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه افزود: از همین رو، ما از نامزدی مصطفی الکاظمی برای پست نخست وزیری در دولت فدرال از سوی نیرو‌های سیاسی استقبال می‌کنیم. وی همچنین از همگان خواست روند تعیین وی و نیز تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن به وقوع بپیوندد.

این در حالی است که ائتلاف نیرو‌های عراقی نیز امروز چهارشنبه از نامزدی مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولتی جدید بجای عدنان الزرفی حمایت کرد.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: ائتلاف نیرو‌های عراقی بر موضع ثابت خود و نیز حمایت از ثبات عراق و پیشروی به سوی گزینه‌های ملی در تشکیل دولت و در چارچوب رقابت‌های قانون اساسی تأکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار