آغاز به کار مشاغل کم‌ریسک

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درخصوص آغاز به کار مشاغل کم‌ریسک، گفت : تمامی واحد‌های صنفی برای اجازه فعالیت به سایت وزارت بهداشت مراجعه و با دادن تعهد، کد فعالیت دریافت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احسان باقرخانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، در خصوص شناسایی مشاغل پرریسک از کم‌ریسک، گفت : براساس تصمیم جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۲۳ فروردین‌ماه براساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند که دنباله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، مشاغل کم‌ریسک به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند و مشاغل پرریسک همچنان تعطیل است.

او گفت : تمامی صنوف ملزم هستند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند، در این سایت تعهدی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از صاحبان کارگاه‌ها و صنوف مختلف گرفته می‌شود، پس از انجام این کار‌ها کد مجوز فعالیت برای آن‌ها صادر می‌شود و واحدصنفی مربوطه برای فعالیت مکلف است این کد را در معرض دید شهروندن قرار دهد مبنی بر اینکه یک واحد صنفی مجاز و غیر پرریسک است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره لیست مشاغل پرریسک، گفت: در این سایت به مشاغلی که پرریسک هستند اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

او گفت: تعطیلی پایه همچون تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و مشاغل پرریسک همچنان ادامه دارد به دنبال آن ممنوعیت تردد و اصل در خانه ماندن نیز تا اطلاع ثانویه برقرار است این بازگشایی به معنای این نیست که خطری در راستای شیوع کرونا دیگر وجود ندارد.

باقرخانی از همکاری اصناف استان که در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری داشته و به صورت خودجوش کار و کاسبی خود را از اسفندماه تعطیل کرده، تشکر و قدردانی کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار