ظهور منجی تنها راه نجات بشر

 یک کارشناس مذهبی گفت: راه نجات بشر از مشکلات و گرفتاری‌ها ظهور منجی است.

محمد ابراهیمی پور کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف در نیمه‌ی شب ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشودند و کنیه ایشان همان کنیه حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله یعنی ابوعبدالله است و از جمله القاب فخر عالم: مهدی، حجة، خلف صالح، قائم صاحب و صاحب الزمان است.

او افزود: از جمله روایاتی که در منابع ما ذکر شده و ثابت کننده امامت حضرت قائم است، روایتی از امیرالمومنین علی علیه السلام به نقل از اصبغ بن نباته بوده که می‌گوید: روزی امیر المومنین به من گفت: فرزند یازدهم از پشت من ظهور خواهد کرد و زمین را از عدل و داد پر میکند همان گونه که زمین از ظلم و جور پر شده باشد. براى این فرزندم غیبت طولانى در پیش است و مردم در طول غیبت در حیرت و سرگردانى خواهند افتاد، گروهى از مردم گمراه می‌شوند و جماعتى دیگر هدایت مى گردند، معتقدین به این امر از بهترین افراد این امت هستند که با نیکان عترت همراه هستند.

ابراهیمی پور بیان کرد: در شرایط کنونی کشور و جهان، تنها راه رهایی از مشکلات و گرفتاری‌ها ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. سالیان سال صاحب نظران دنیا در همه امور نظرات خود را داده اند، اما اوضاع جهان روز به روز رو به وخامت بوده و آخرین نمونه آن همین بلا و بیماری همگانی است که سرتاسر دنیا را فرا گرفته و هیچ نهاد، کشور و شخصی راهکاری برای برون رفت از آن ارائه نداده است.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: قطعا در شرایط فعلی تنها راه نجات بشر از شر این بلاها، مصیبت ها، جنگ ها، بی دینی ها، دعا و تضرع برای ظهور مهدی موعود است.

او تصریح کرد: باید به درون خود بنگریم که آیا واقعا طالب حضرت هستیم و در زندگی خویش تا چه اندازه سعی می‌کنیم افعالمان مطابق خواسته‌های حضرت صاحب باشد. اگر ما شیعیان در افعال خود تفکر کنیم و هرفعلی که مطابق با شریعت نبوده و خلاف آموزه‌های دینی است و خاطر مولا و صاحبمان را مکدر می‌کند را ترک کنیم، قطعا هم زمینه برای ظهور آماده می‌شود و هم دنیای بهتری خواهیم داشت.  

محمد ابراهیمی پور در پایان با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام که می‌فرمایند: سوگند به خدا فرزندم مهدی دارای غیبتی خواهد بود که هیچکس در آن دوران از هلاکت و نابودی رهایی نمی‌یابد مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد امامت این امام استوار سازد و بر دعا برای تعجیل در ظهور آن حضرت توفیقش دهد، گفت: راه در امان ماندن از فتنه‌های آخرالزمان دعا برای بقیه الله است حقیقتا اگر انسان احساس عجز و ناتوانی داشته باشد و اینکه حضرت را بخواهد محال است که او توجه نکند. دعا برای ظهور نیز توفیق می‌خواهد که خداوند به هرکسی نمی‌دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.