ایستگاه غربالگری در ۱۲ ورودی عشایر به اصفهان ایجاد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ۱۲ گلوگاه ورودی عشایر واقع در شهرهای سمیرم، فریدونشهر و اصفهان، ایستگاه‌های سلامت و غربالگری با همکاری نهادهای مربوط ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین مقرر شد ارایه خدمات بهداشتی در مسیر کوچ، استقرار در چادر‌ها و بخش دام و طیور عشایر اجرایی گردد.

او با بیان این که هماهنگی‌های لازم برای تغییر زمان کوچ عشایر با سازمان امور عشایری و استان‌های قشلاقی انجام شد، اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا و مخاطرات جوی از سازمان امور عشایری کشور درخواست شد عشایری که قصد دارند از مناطق قشلاقی (استان‌های بوشهر، فارس، خورستان و کهکیلویه و بویراحمد) برای ییلاق به سمت اصفهان حرکت کنند حداقل ۱۵ روز دیرتر اقدام به کوچ کنند.

او تصریح کرد: همچنین مقرر شد الزامات بهداشتی لازم در مبدا توسط عشایر اجرایی و در طول مسیر کوچ پروتکل‌های بهداشتی رعایت گردد.

شیشه فروش اضافه کرد: به طور معمول در اردیبهشت ماه ۴۷ هزار نفر از ایل قشقایی و بختیاری با یک میلیون راس دام وارد مناطق عشایری در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، چادگان، شهرضا، دهاقان و اردستان می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: حدود ۶ هزار نفر از ایل عرب جرقویه از منطقه جرقویه شهرستان اصفهان به مناطق ییلاقی در چهارمحال و بختیاری و سمیرم کوچ می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.