رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

تلاش عده‌ای برای انحراف درخواست ایران از صندوق بیت المللی پول

همتی نوشت: افرادی در خارج، درصدد وارونه جلوه دادن تلاش‌ها و انحراف درخواست بحق ایران دریافت وام از صندوق بین المللی پول بوده اند.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پس اینستاگرامی خود با اشاره به تامین مالی سریع تاکید کرد:  حدود یکماه پیش، بعد از اعلام رسمی آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای کمک سریع و بدون قید و شرط به کشورهایی که درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، درخواست ایران را، برای استفاده از حق ایران از این حمایت صندوق اعلام کردم، اما افرادی در خارج، درصدد وارونه جلوه دادن تلاش‌ها و انحراف درخواستهٔ بحق ایران بوده‌اند.

وی افزود: با استفاده از این فرصت، این مطلب را به همه اعلام می کنم که، ساز و کار اروپا اینستکس ( INSTEX ) و حتی، کانال مالی سوییس ( SHTA )، که به ادعای خود آمریکا، از تحریم های یکجانبه امریکا، مستثنی هست، کانال‌های در دسترس برای انجام برخی از مبادلات کمک‌های انسان دوستانه و از جمله، منابعی است که صندوق در اختیار ایران قرار خواهد داد.کشورهای اروپایی و سایر کشورها، در روند استفاده از این دو کانال قرار دارند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: امیدوارم در این برههٔ تاریخی، مخالفت آمریکا، به وجههٔ تخصصی صندوق و نیز کارکرد آن برای کمک به کشورهای عضو، بویژه ایران، آسیبی نرساند. ما مصمم به پیگیری درخواست خود در قالب«تامین مالی سریع»، RFI ،هستیم و دیروز نیز طی نامه‌ای به رئیس صندوق، این مطلب را تاکیدکردم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که صندوق به سرعت، به درخواست ایران که خود از بنیانگذاران این صندوق بوده است، پاسخ مثبت دهد.

بانک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۰:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خوب با توجه به سوابق این مسئولان در ۴۰ سال انقلاب کاملا واضح و آشکار است که اگر این وام رو دریافت بکنید برای مردم سایر کشورها و فرزندان مسئولین در آمریکا و کانادا و اروپا هزینه خواهد شد و اصلا به دست مردم نخواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
محمودی مهر
۰۴:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
این پول به دست مردم نمیرسد
آخرین اخبار