تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمان به ۴۱۲ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد جدید به آمار مبتلایان کرونا در استان کرمان افزوده شدکه با این آمار تعداد مبتلایان به ۴۱۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۶۳ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۸ نفر با متوسط سن ۵۶ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او با بیان اینکه این ۱۸ نفر شامل ۷مورد بستری و ۸ مورد اطرافیان بیمار مثبت شده، دو مورد بیمار سرپایی که یک مورد آن کودک بوده و ۲ مورد پرسنل بوده است افزود: از این تعداد ۴مورد مرد و ۱۴ مورد زن گزارش شده است.

شفیعی گفت: از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۴ نفر شامل ۱ نفر از شهرستان زرند و ۱۳ نفر از شهرستان کرمان، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان۱ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم۱ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱ نفر گزارش شده است.

او با بیان اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۴۱۲ نفر رسیده است، افزود: تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون ۳۹ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۲ مورد از پرسنل مثبت شده است.

شفیعی با اشاره به تفکیک نمونه‌های مثبت شده بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون بیان داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۰۷ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان۴۶ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت۲۱مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۲۴ مورد، دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۴ نمونه مثبت اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر مرد در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

او افزود: در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۵ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

شفیعی در ادامه به تعداد ترخیص‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۲۳۸ مورد است.

او افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۲۰ نفر و ۳۷ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی گفت: در حال حاضر ۴ نفر در آی سی یو بستری هستند و ۱۸ نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

او افزود: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۲۲۱۳مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ مورد اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۶۲۹ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ مورد بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار