وزیر صمت دستور داد؛

تقویت زیرساخت‌ها و توسعه ظرفیت‌های فروش اینترنتی کسب و کار

رحمانی با دستور تقویت زیرساخت‌ها و توسعه ظرفیت‌های فروش اینترنتی، گفت: اتاق اصناف پیشران طرح فروش اینترنتی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موفقیت طرح جشنواره فروش اینترنتی که از ۲۳ اسفند ۹۸ و به مدت یک هفته در سطح کشور برگزار شد، با صدور دستوری ویژه به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه ظرفیت‌های فروش اینترنتی انواع کسب و کارها، گفت: مرحله دوم این طرح در راستای تحقق اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا و تحقق حداکثری اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی، از شانزدهم فروردین ماه امسال و به مدت ۱۵ روز دیگر عملیاتی شده است.

رضا رحمانی افزود: یکی از تمهیدات ویژه وزارت صمت برای کاهش تردد مردم در سطح شهر‌ها و به ویژه در مراکز تجاری، برگزاری جشنواره فروش اینترنتی بوده است که در دوره نخست اجرای این جشنواره و با توجه به استقبال مردم، شاهد افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی انواع کسب و کار‌های اینترنتی در سطح کشور بودیم.

وی اضافه کرد: تاکنون در این جشنواره ۳۱۹ کسب و کار اینترنتی مشارکت کردند و بیش از ۱۲۰۰ متقاضی کسب و کار اینترنتی، برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

رحمانی ادامه داد: در این جشنواره، فروشگاه‌های اینترنتی، واسطه اصناف و مردم هستند و در طرح مذکور واحد‌های صنفی آفلاین همچون واحد‌های عرضه کننده کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم تزیینی، آجیل و خشکبار و...، تحت پوشش قرار داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: عملیات اجرایی جشنواره فروش اینترنتی توسط اتاق اصناف و با اولویت هماهنگی بین واحد‌های آفلاین و آنلاین انجام می‌شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم ماموریت دارد تا زیرساخت‌ها را تقویت کند و ظرفیت‌های فروش اینترنتی کسب و کار را توسعه دهد.

رحمانی تاکید کرد: ما در این جشنواره به دنبال ایجاد تسهیلات و سهمیه‌های جدید برای فروشگاه‌های اینترنتی حاضر در جشنواره و همچنین به دنبال تحریک ایجاد تقاضا و عرضه اینترنتی برای رونق گرفتن خرید و فروش اینترنتی هستیم و این یکی از اقدامات موثر در مقابله با شیوع کرونا در سطح کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار