امروز قصد داریم روش تهیه کوکی لاهیجان را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کوکی لاهیجانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کوکی لاهیجان بسیار خوشمزه است در ترکیب کوکی گردویی لاهیجان نیز همانطور که از نام آن پیداست از گردو استفاده می‌شود و یکی از شیرینی‌های سنتی منسوب به خطه شمال و شهر لاهیجان است. کوکی گردویی لاهیجان سوغات اصلی شهر لاهیجان است و معمولا هر کس به این شهر سفر کند، آن را خریداری می‌کند چون واقعا خوشمزه است. در ادامه قصد داریم دستورالعمل تهیه این کلوچه خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم

۱۵۰گرم کره نرم
۵۰ گرم روغن مایع
۱۲۵گرم شیر
۴۲۵ گرم آرد
۲۴۰ گرم پودر قند
۳ عدد تخم مرغ
۱/۸قاشق چایخوری وانیل
۱۸۰ گرم گردو
۱۳۰ گرم کشمش
۱ قاشق سوپخوری پودر کاکائو روشن
۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر

طرز تهیه:

فر را رو دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید داخل سینی فر کاغذ انداخته و کنار بگذارید.

گردو و کشمش را با چند قاشق سوپخوری آرد مخلوط کرده و کنار بگذارید.

کره را با دور متوسط همزن حدودا ۱ دقیقه بزنید تا بافتش باز شود پودر قند الک شده را اضافه کرده و ۳ دقیقه بزنید.

روغن مایع را اضافه کرده کمی که هم خورد تخم مرغها را دانه دانه اضافه کنید به همراه وانیل و به مدت ۳۰ ثانیه با همزن بزنید تا مواد حجم گرفته و یکدست شود.

بعد شیر را اضافه کنید و کمی بزنید در آخر ارد را اضافه کنید با لیسک مخلوط کرده و کشمش و گردو را نیز با بقیه مواد مخلوط کنید از مواد به اندازه ۱ قاشق غذاخوری برداشته و با فاصله در سینی قرار دهید مدت زمان پخت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که فقط کمی زیر کوکی طلایی شود.

نکته:من از پودر کاکائو روشون استفاده کردم اگر از پودر تیره داشتید کمی مقدارش رو کمتر کنید اگر که رنگش رو تیره تر دوست داشتید بیشترش کنید. کشمش ها رو چند دقیقه داخل آب خیس کنید و بعد پهن کنید رو پارچه تمیز ۲ ساعت بمونه آبش کشیده بشه بعد استفادش کنید من همیشه برای کوکی و کیک از کشمش هایی که از این طریق آمادشون کردم تو ظرف در بسته تو یخچال نگهداری میکنم و هر موقع لازم داشتم استفاده میکنم.

منبع: کوکپد

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام
تخم مرغ ها کی اضافه میشن ؟