مجموع مبتلایان به کرونا در خوزستان به یکهزار و ۳۹ نفر رسید

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در خوزستان به یکهزار و ۳۹ نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین کاملی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تقدیر و تشکر از مردم بدلیل همراهی و التزام به طرح فاصله گذاری اجتماعی و ضرورت تداوم اصل خود مراقبتی گفت: بدون تردید التزام شهروندان به مفاد طرح فاصله گذاری اجتماعی و اصل خودقرنطینگی و کاهش تردد‌ها و عدم تشکیل تجمعات مهم‌ترین عامل قطع زنجیره انتقال کرونا و نزولی کردن منحنی ابتلا به کرونا ویروس و مرگ و میر ناشی از آن است.

او افزود: از اسفند ماه ۹۸ تا امروز حدود ۱۰۳۹ نفر از شهروندان خوزستانی به کوید ۱۹ مبتلا شدند که از تعداد، ۷۴۳ نفر با اقدامات درمانی و تجویز رژیم‌های غذایی کادر پزشکی خدوم و مجاهد ما در بیمارستان‌ها، بهبود یافته اند و ۱۷۵ بدلیل شرایط حاد فعلا در مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت هستند.

کاملی بیان داشت: همچنین متاسفانه کرونا موجب جان باختن ۱۲۱ نفر تا امروز پنج شنبه ۲۱ فروردین ماه گردید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان در چرخه پذیرش بیماران کرونایی فعال هستند، اما مراقب و درمان مبتلایان قطعی در سه بیمارستان رازی اهواز، گنجویان دزفول و طالقانی آبادان انجام می‌شود و بیمارستان‌های سلامت، طالقانی و بقایی ۲ اهواز هم برای احتیاط پیش بینی شده و در حال آماده باش هستند.

این مقام مسئول گفت: راه اندازی و افتتاح دومین آزمایشگاه کرونا در کلانشهر اهواز در مجموعه درمانی گلستان، روز شنبه ۲۳ فروردین و همزمان با ایام خجسته ولادت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه انجام خواهد شد. با افتتاح این آزمایشگاه هم میران تست‌های تخصصی افزایش و هم روند شناسایی مبتلایان سرعت بیشتری می‌یابد.

او گفت: تاکنون ۸۲۷ نفر در کل استان بدلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۷۳ نفر جان باختند و ۵ نفر همچنان تحت معالجه بوده و مابقی بهبود یافته و ترخیص شدند.

کاملی اظهار داشت: باتوجه به اقدامات پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سازمان تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین بازرسی‌های انجام شده و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، مشکل عرضه و توزیع الکل‌های تقلبی حل گردید و ان شاءالله دیگر شاهد چنین مسائلی در استان نخواهیم بود وبراساس آخرین گزارش‌ها تا امروز بیش از ۹۳ درصد شهروندان خوزستانی در طرح غربالگری ملی مشارکت کرده اند که مایه خرسندی و نشان از همراهی مردم فهیم همه شهر‌ها و روستا‌های ما دارد. البته باتوجه به آمار‌های اعلامی برخی شهرستان‌ها مانند ماهشهر، باوی، خرمشهر، اندیمشک و رامشیر نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.