مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان:

سد مجن شاهرود سر ریز شد

ایرج حیدریان گفت: برای نخستین بار از زمان تاسیس سد مخزنی مجن در شمال شهرستان شاهرود، این سد به میزان ۱۸۰ لیتر بر ثانیه سر ریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان ضمن توضیح درباره بارندگی‌های اخیر و همچنین سرریز شدن سد مجن در شمال شهرستان شاهرود، گفت: پس از بارش‌های خوبی که در سال گذشته آبی شاهد آن بودیم، خوشبختانه در مرحله نخست سد مجن که با تازگی بهره‌برداری شده به تراز آبی خود رسید و امروز شاهد سرریز شدن آن به میزان ۱۸۰ لیتر بر ثانیه هستیم.

او همچنین با بیان اینکه این خبر خوشی برای کشاورزان و همچنین راهکاری برای تغذیه آب‌های زیرزمینی دانست و تصریح کرد: سد مجن با رعایت تمام دستورالعمل‌های آبگیری انجام شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه حجم مخزن سد مجن بالغ بر ۳٫۴ میلیون مترمکعب است، تاکید داشت: پس از افتتاح سد توسط وزیر نیرو در سال ۹۷ آبگیری اولیه طبق دستورالعمل آبگیری و زیر نظر مشاور طرح در تراز‌های مختلف پس از بررسی‌های لازم در زمان‌های مقتضی انجام و در نهایت به تراز نرمال رسید.

حیدریان با بیان اینکه سد مجن از نوع تنظیمی- مخزنی است، گفت: ارتفاع این سد از بستر ۳۷ متر است که سرریز شدن آن نشان از میزان مطلوب بارندگی دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.