آغاز اجرای طرح های آبخیزداری در شاهرود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای سه طرح آبخیزداری در بخش بندهای سنگ و ملات در شهرستان شاهرود آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، طرح‌های آبخیزداری انجام شده در شاهرود شامل بند‌های سنگ و ملات روستا‌های میغان و ابرسج و بند‌های سنگ و ملات و بند‌های خاکی و سر ریز سنگ و ملات روستای دهملا با حجم ۱۲ هزار متر مکعب سنگ و ملات و ۱۲ هزار متر مکعب بند‌های خاکی با ۳ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

سید حسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز اجرای این طرح‌ها گفت: تحقق طرح‌های آبخیزداری در شاهرود برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و باعث ماندگاری مردم در روستا‌ها می‌شود.

علینقی حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از اجرای این طرح‌ها را جلوگیری و کنترل از سیلاب‌ها و پیشگیری از فرسایش خاک و کمک به ذخیره سازی آب قنات‌ها و چاه‌ها در پایین دست عنوان کرد.

وی افزود: امسال ۱۴ طرح آبخیزداری در استان سمنان با مساحت ۲۵ هزار هکتار و بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست که چهار طرح در سفر رئیس جمهوری به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام / گ

جزئیات آغاز اجرای طرح های آبخیزداری در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار