بستر لازم جهش تولید در حوزه صنعت فراهم است

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بستر لازم برای جهش تولید در حوزه صنعت استان فراهم است و تمام برنامه اقتصادی ببه منظور تحقق شعار جهش تولید اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در بازدید از واحدهای صنعتی کوچک دانش بنیان شهرک صنعتی توس گفت: اجرایی شدن برنامه های حوزه صنعت از اولویت های اصلی اقتصادی استان است که برای اشتغال مولد و نیز توسعه بخش های روستایی استفاده خواهد شد.

او با اشاره به مباحث مختلفی که در سال جهش تولید دنبال می شود،ادامه داد: توسعه فضای کسب و کار بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی و تولیدات داخلی، ارتقای توان رقابتی بنگاه های کوچک و متوسط و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از اولویت ها و برنامه های اصلی است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به تحقق و اجرایی کردن این برنامه ها، گفت: در خصوص اجرایی کردن برنامه ها می توان به موارد متعددی از جمله تشکیل هیئت های تخصصی کشورهای هدف صادراتی، افزایش ارزش صادرات غیرنفتی، رفع موانع طرح های صنعتی و معدنی نیمه تمام، توسعه خوشه های صنعتی و روستایی و کمک به فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال اشاره کرد که در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ واحد در استان به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.

رسولیان با بیان اینکه طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی کمک فراوانی به اقتصاد استان کرده،افزود: اقتصاد استان به سمت توانمندی بیشتر و اقتصاد واحدهای صنعتی به سمت دانش بنیان شدن در حرکت است و فعالیت حوزه های مختلف به خصوص واحدهای صنعتی در این حوزه بسیار گسترده است.

او در خصوص توسعه شرکت های دانش بنیان، ادامه داد: ایجاد فضایی برای توسعه و فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهرکهای صنعتی اطراف مشهد بسیار مهم است زیرا این شرکت ها ثمرات مستمر و گوناگونی در حوزه محصول و تولیدات به ویژه برای حوزه صنعت دارند و باید فضایی ایجاد کنیم تا زیرساخت های لازم را برای استقرار در مرکز خراسان رضوی داشته باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: توسعه و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر علم و تکنولوژی محقق می شود و این شرکت های دانش بنیان هستند که این روند را سرعت می بخشند و در واقع برای رسیدن به جهش تولید هم باید معطوف به تولید محصول شرکت‌های دانش بنیان، توان داخلی و نوآوری‌های نوین ملی باشیم.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.