در شرایط بی تحرکی چگونه ورزش کنیم؟

یک مربی ورزشی در خصوص چگونه ورزش کردن در شرایط بی تحرکی ناشی از اوضاع کرونا می‌گوید.

محمد سجادیان مربی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انبوه آموزش‌های ورزشی در فضا مجازی گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط کرونا روزانه حداقل یک ساعت در خانه تمرین شود و در صورتی که توان آن را نداریم در ۲ قسمت صبح و بعد از ظهر هر کدام نیم ساعت فعالیت ورزشی داشته باشیم.

او افزود: متخصصین ورزشی توصیه می‌کنند که در شرایط بیخوابی و گرسنگی افراد ورزش نکنند، زیرا کیفیت فعالیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حقیقت مثلث خواب خوب، تغذیه مناسب و ورزش در کنار یکدیگر باشند.

سجادیان بیان کرد: اولین نکته مهم برای ما، حفظ بدن است تا از حالت کسالت خارج شود. برای افراد مسن تمرینات می‌تواند آهسته تر، با تعداد کمتر باشد و هر چه انسان سطح فعالیت بیشتری داشته باشد می‌تواند از سرعت بالاتر و تعداد بیشتر تمرینات استفاده کند.

این مربی ورزشی هدف از فعالیت را در شرایط کرونایی، حفظ ساختار بدن و تداوم متابولیسم اندام‌ها مانند روز‌های عادی دانست.

محمد سجادیان همچنین با اشاره به سخت بودن ورزش در ابتدا فعالیت تصریح کرد: هر فعالیت ورزشی بار دارد که یا زمان است، یا وزنه و یا تکرار را شامل می‌شود که ممکن است در ابتدا کار، تمرین کمی دشوار باشد، اما به تدریج آسان می‌گردد.

او اذعان داشت: شدت فعالیت ورزشی باید میانه تمرین شدید و سبک باشد، یعنی متوسط، زیرا به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

سجادیان ورزش را در کاهش فشار روانی موثر دانست و بیان داشت: فعالیت ورزشی از طریق سیستم قلبی عروقی می‌تواند به کاهش فشار خون منجر شود که به معنا کاهش استرس از نظر فیزیولوژی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار